تور ارزان ايرانگردي تور ارزان ايرانگردي .

تور ارزان ايرانگردي

در سفر به سرعين حتما ببينيد!

تابستان را به نام سرعين زده اند... 6 دنگ! هواي تابستان براي سفر به يك منطقه خوش آب و هوا و خنك مثل سرعين خيلي مناسبه. تور سرعين اردبيل آستارا در از فصل بهار آغاز مي شود اما در فصل تابستان به اوج خود ميرسد و تقاضاي سفر به سرعين در اين فصل دو برابر بهار است. سرعين شهر چشمه هاي آبگرم و در دامنه هاي سرسبز سبلان قرار گرفته است و آب و هواي خنك آن در فصل گرم سال سبب جذب گردشگران ايراني و توريست هاي خارجي به اين منطقه مي شود.

آب گرم سرعين:

همينطور كه گفتيم اصلي ترين جاذبه ي گردشگري سرعين آبگرم سرعين است. آبگرم سبلان و آبگرم گاوميش گلي دو آبگرم معروف سرعين هستند. البته هر يك از آبگرم هاي سرعين خواص درماني مخصوص به خود را دارند. در تور سرعين زمان آزاد خود را ميتوانيد براي ريلكس كردن در اين آبگرم ها سپري كنيد.

روستاي آلوارس :

منطقه ييلاقي كه عشاير شاهسون در فصل گرم سال به اين منطقه مهاجرت ميكنند. چشمه هاي فراوان و مراتع سبز از زيبايي هاي اين روستاست. همچنين اگر قصد خريد عسل و سوغات را داريد عسل و شير اين منطقه زبانزد است.همچنين صنايع دستي آن چون گليم و جاجيم بسيار زيبا است.

آبشار ورگه سران:

در شمال سرعين روستايي به نام ورگه سران قرار دارد كه درست در دامنه هاي سرسبز سبلان واقع شده است. در آن آبشاري به همين نام نيز وجود دارد. اين آبشار حاصل برخورد چندين چشمه در دره ي اين روستا شكل گرفته است. كه صداي آن گوشنواز و منظره ي آن تماشاييست.

اگر از گشت و گذار در شهر خسته شديد خودتان را به مركز شهر برسانيد... رستوران فرزاد يكي از بهترين رستوران هاي شهر سرعين است كه بيشتر تورهاي گردشگري سرعين نيز براي صرف غذا به اين رستوران مراجعه ميكنند. طعم لذيذ كباب و ريحان با دوغ محلي خستگي را از تنتان بيرون ميكند. در سرعين ديزي سنگي به وفور در اكثر رستوران ها طبخ مي شود. همچنين براي بازگشت انرژي از دست رفته تان حتما حلواي سياه محلي را امتحان كنيد بسيار قوي و خوشمزه است.

حالا به ادامه ي گشت هاي تور سرعين مي پردازيم:

درياچه شورابيل:

اين درياچه در شهر اردبيل واقع شده است و حدود 20 دقيقه با مركز شهر سرعين فاصله دارد. اما زماني كه هوا رو به غروب ميرود اطراف درياچه كم كم شلوغ شده و گردشگران در ساعاتي كه آفتاب رو به غروب است براي تماشاي اين درياچه و قايقسواري به سمت اردبيل حركت ميكنند.

جنگل فندقلو:

اين جنگل نيز در شهر اردبيل واقع شده است. ويژگي هاي منحصر به اين جنگل گردشگران زيادي را براي تماشاي اين جنگل به سمت اردبيل مي كشاند.

اين ها بخشي از زيباترين جاذبه هاي گردشگري سرعين است كه اغلب آنها در تور سرعين مورد بازديد قرار ميگرد اما چنانچه به صورت انفرادي به سرعين سفر كرديد پيشنهاد ميكنيم حتما اين جاذبه هاي گردشگري را مورد بازديد قرار دهيد.

قيمت تور سرعين كه به صورت گروهي توسط آژانس هاي گردشگري برگزار مي شود بسيار مناسب تر از سفرهاي انفرادي است ضمن آنكه برنامه ي دقيقي توسط تور ليدر براي بازديد و گشت شما در سرعين ارائه مي شود. چنانچه تمايل به رزرو تور هوايي سرعين داشتيد خدمات هتل و بليط پرواز براي شما توسط آژانس مهرانديشان رزرو خواهد شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۱۷:۱۰ توسط:آژانس مهرانديشان موضوع:

جنگل ابر كجاست؟

جنگلي را تصور كنيد كه ابرها در آن آزادنه در حركتند و روياي لمس ابرها را تحقق مي بخشد.

جنگل ابر شاهرود از بقاياي يك جنگل هيركانيست.چيزي كه جنگل هاي هيركاني را متمايز ميكند گونه هاي متنوع گياهي اين منطقه شامل 80 نوع درخت چوبي راش، بلوط ، توسكا ،نارون، گيلاس وحشي ، بارانك ، سرخدار و ... مي شود. اين جنگل هاي مربوط به دوران سوم زمين شناسي هستند.
درختان هيركاني در ايران از سواحل آستارا در غرب تا جنگل ابر در شرق امتداد مي بايد.

چيزي كه جنگل ابر را شگف انگيز ميكند تلاقي سه نوع جريان آب و هوايي در اين نقطه است.جريان پر فشار سيبري كه سرد و خشك است، جريان پر فشار جنب حاره اي كه گرما زا و بيابان زاست ،جريان اطلس و مديرانه اي كه معندل و مرطوب است. تركيب اين سه جريان در يك نقطه كوچك چون جنگل ابر در جهان بي سابقه است.
به دليل اهميت طبيعي جنگل ابر در سال 89 از سوي ميراث فرهنگي و گردشگري در فهرست ميراث طبيعي ايران قرار گرفت.و پس از آن توسط سازمان حفاظت از محيط زيست به عنوان منطقه حفاظت شده مطرح شد.

تور جنگل ابر

ديدني هاي جنگل ابر:

جنگل ابر و رقص ابرها در آن به خودي خود آنقدر زيباست كه ميتوانيد كوله بارتان را جمع كنيد و راهي واين سفر خاطره انگيز شويد. با اين حال در طول سفر جاذبه هاي توريستي ديگري را به شما معرفي ميكنيم

آرامگاه شيخ خرقاني و مجموعه بايزدي بسطامي: آرامگاه شيخ خرقاني شاعر و عارف بزرگ در روستاي قلعه نو خرقان قرار گرفته است و مجموعه بايزيد بسطامي كه دانشمند برجسته در شهر بسطام است. چنانچه از تهران عازم جنگل ابر هستيد در بين راه ميتوانيد از شاهرود و بعد از آن از اين آثار تاريخي بازديد كنيد.

تور جنگل ابر

جنگل نوردي يا دوچرخه سواري:
براي بازديد از ديدني هاي جنگل ابر ميتوانيد با يك دوچرخه كوهستان راهي اينجا شويد و در دل جنگل و ابر دوچرخه سواري كنيد يا اينكه يك كوله ي كوچك و سبك همراهتان باشد و به جنگل نوردي و بازديد از طبيعت نام جنگل ابر بشتابيد . در بين راه ناظر درختان زيبا ، آبشار ها و رودهاي كوچك و مناظر بكر خواهيد بود.

آبشار آلوچال

آبشار جنگل ابر:

آبشار آلوچال و آبشار شرشر از آبشارهاي معروف و زيباي نهفته در دل جنگل ابر هستند. البته آبشار شرشر به دليل مسير سخت تنها براي كوه نوردان قابل دسترسي ست ولي آبشار آلوچال در تورهاي جنگل ابر نيز مورد بازديد قرار ميگيرد.

چشمه هاي جنگل ابر:
علاوه بر آبشارهاي گوناگون ، چشمه هاي زيبا و خنك با آبي زلال در كنار اين آبشار ها يافت ميشود.چشمه ترش از پرطرفدارترين چشمه ها براي استراحت و كمپينگ است.

تور جنگل ابر

براي يك سفر ناب به جنگل ابر اماده شويد و همسفر آژانس مهرانديشان باشيد.تور جنگل ابر در فصل بهار و تابستان برگزار مي شود.

تورهاي مشابه تور جنگل ابر از آژانس مهرانديشان:
تور ماسال
تور گلستان
تور نمك آبرود
تور شمال
تور لرستان
تور سرعين اردبيل آستارا
تور سرعين


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۰۵:۱۵ توسط:آژانس مهرانديشان موضوع:

روستاي بياضه در كوير

روستاي بياضه

روستاي بياضه از توابع بخش خور و بيابانك در استان اصفهان است. اين روستا داراي بافت سنتي و معماري خاص مناطق كويري مي باشد از اين رو گردشگران زيادي به سبب بازديد از اين روستا راهي اين منطقه مي شوند.مزيت دوم اين روستا قرارگيري آن در منطقه كويري استان اصفهان و مجاورت با كوير مصر است از همين رو شتر سواري و رمل نوردي از جاذبه هاي گردشگري تور كويرگردي در روستاي بياضه است.وجود نخلستان هاي متعدد در اين روستا سومين جاذبه ي گردشگري آن به حساب مي آيد.

آژانس مهرانديشان با برگزاري تور كوير مصر در هتل ميزبان شما در منطقه زيباي روستاي بياضه است. هتل يه تا در اين روستا واقع شده است و از همين رو اگر قصد سفر به كوير را داريد اين مطلب شما را با روستاي بياضه كه به آن سفر ميكنيد آشنا خواهدكرد.

در اطراف اين روستا زمين به رنگ سفيد است كه به احتمال زياد در اثر وجود نمك در سطح زمين به اين شكل در آمده است شايد به همين دليل است كه اين روستا را بياضه (بياض=سفيد) ناميده اند.

ارگ بياضه

ارگ بياضه: از خصوصيات بارز اين روستا وجود ارگ , قلعه ، معماري سنتي زيبا و نخلستان هاست كه توجه گردشگران ايراني و توريست هاي خارجي را به خود جلب كرده است. ارگ بياضه مربوط به دوران ساسانيان مي شود. از ويژگي هاي جالب آن اينست كه اين قلعه در دو طبقه بنا شده است يك طبقه روي زمين و يك طبقه ي آن زير زمين قرار دارد. سيستم تهويه اتاق هاي زيرين در طبقه پايين نشانگر معماري متبحرانه آن دوران بوده است.در مجموع اين ارگ داراي 700 اتاق بوده است اگرچه طبقه زيرين به مرور زمان نشست پيدا كرده و از بين رفته است. از اين ارگ در دوران حكومت اسماعيليه به عنوان قلعه حسن صباح و يارانش استفاده مي شده است.در سفر به كويرمصر اين جاذبه ي گردشگري را فراموش نكنيد!

شايد اينكه اين اثر تاريخي در سال 1380 در فهرست آثار ملي ايران به ثبت رسيد را بايد مديون اهالي اين روستا و تدبير جالبشان براي حفظ اين اثر دانست آن ها صد سال پيش هر يك از اتاق هاي اين قلعه را پشت قباله ي دختران روستاي بياضه انداخته اند تا به اين ترتيب به حفظ و نگهداري آن كمكي كرده باشند. كساني كه داراي اوضاع اقتصادي بهتري بودند اتاق هاي بالا و كساني كه در مرتبه ي پايين تري از لحاظ اقتصادي قرارداشتند اتاق هاي پايين را به دختران خود واگذار كردند.

مساجد تاريخي اين روستا اغلب در زمان حكومت صفويه بنا نهاده شده اند. اما قديمي ترين مسجد اين منطقه به نام مسجد بياضه حدود هزار سال قدمت دارد. اتصال دو رشته قنات شور و شيرين از شگفتي هاي حفر قنات در اين منطقه بوده است كه به دوران حكومت زنديه باز ميگردد.

معماري زيباي خانه هايي كه در نزديكي نخلستان هاي روستاي بياضه قرار گرفته اند گردشگران زيادي را همه ساله در فصل پاييز و زمستان براي بازديد به اين منطقه ميكشاند. خانه ها از خشت و گل ساخته شده اند. طاق و ايوان هاي تابستانه از ويژگي هاي معماري خانه هاي اين منطقه است.اگر در تور كوير مصر به اين منطقه نيز سري زديد پياده روي روي رمل هاي شني اين منطقه را از دست ندهيد.

اگر علاقه مند به تور كويرگردي هستيد تور كوير مصر را از دست ندهيد.آژانس مهرانديشان با افتخار در اين سفر همراه شماست. سفر به كوير روحتان را تازه ميكند خيالتان را پرواز مي دهدو با فكر آزاد پس از يك سفر جذاب به شهر خود باز خواهيد گشت و فقط خاطره ي زيباي كوير و شب هاي اسرارآميزش شما را هر سال به سمت خود مي كشاند.

خواه اين تور را در كوير مصر تجربه كنيد خواه در تور 1 روزه كوير مرنجاب بي شك هر دو حس و حالتان را خوب ميكند.

 


برچسب: تور كوير مصر، جاذبه هاي ديدني كوير مصر، تور كويرگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۴۵:۲۴ توسط:آژانس مهرانديشان موضوع:

لفور تا هفت آبشار

تور يك روزه
در ميان آغوش سبز درختان جنگل لفور و تيركن هفت ديار آبي زلال نهفته است.
آبشارهاي تيركن يا همان هفت آبشار در استان مازندران شهرستان سوادكوه روستاي تيركن قراردارد. بهترين فصل سفر به آن بهار و پاييز است در بهار هوا خنك و معتدل است و به دليل بارندگي آبشار پر آبند و در پاييز درختان با رنگ آميزي زيباشان روحتان را تازه ميكنند.

براي رسيدن به هفتمين آبشار كه بلندترين آن هاست و ارتفاع آن به 9 متر مي رسد، بايد يك جنگل نوردي سبك را درميان سبزي درختان صنوبر و افرا تجربه كنيد.از شش آبشار كوچك و بزرگ بگذريد تا به بلندترين آن برسيد.

در پايين آبشار حوضچه اي ايجاد شده كه صداي فرورد آب در آن لذتي دارد كه ميتوانيد ساعت ها به آن گوش بسپاريد. همچنين ميتوانيد از ارتفاع آبشار براي شنا در اين حوضچه شيرجه بزنيد.

تور هفت آبشار از جذاب ترين نوع تور يك روزه شمال است .اگر زيبايي فريبنده هفت آبشار و لفور دلتان را برده است، كوله ي يك روزه تان را جمع كنيد و در تور يك روزه هفت آبشار و لفور با آژانس مهرانديشان همسفر شويد.بي شك از تور هفت آبشار خاطره ي زلالي در ذهنتان مي ماند كه تا هميشه جاري خواهد ماند.

 

براي سفر به هفت آبشار دو راه به شما پيشنهاد مي شود:

مسير اول: حركت از جاده هراز به سمت آمل تا شيرگاه

مسير دوم: حركت از جاده فيروزكوه

كه ما مسير دوم را ببيشتر توصيه ميكنيم چون ترافيك كمتري داردو به تهران نزديك تر است. اين همان جاده ايست كه براي سفر هب جنگل اليمستان نيز از آن عبور ميكنيد.

اگر از تور هفت آبشار استفاده نميكنيد و به صورت انفرادي به اين منطقه سفر ميكنيد قطعا فرصت بيشتري براي گشت و گذار در طبيعت داريد. پس حتما سري هم به بابلسر بزنيد و از اين منطقه سرسبز ديدن نماييد. مشهد سر نام قديم بابلسر بوده است برخي معتقد بوده اند به دليل حضور سر امام زاده ابراهيم (ع) كه برادر امام رضا (ع) بوده اند اينجا را به اين نام صدا كنند. پل معلق بابلسر از جاذبه هاي ديدني بابلسر است كه اولين پل ماشين رو است. اين پل زيبايي خاصي به اين شهر بحشيده است و ديدنش خالي از لطف نيست.

پارك حيات وحش بابلسر يكي از غني ترين پارك هاي حيات وحش است كه در آن حيواناتي نظير شير گرگ خرس و گوش سياه و شتر نگه داري مي شود پيشنهاد ميكنيم در سفر به بابلسر حتما از آن ديدن نماييد.

بابلسر از شهرهاي ساحلي استان مازندران است و در اسكله و درياي آن ميتوانيد به قايقراني بپردازيد. قايقراني از تفريحات مورد علاقه گردشگراني كه به شمال ايران سفر ميكنند است.

در نزديكي هفت آبشار روستاي پلنگ دره قرار دارد كه دومين جاذبه گردشگري سواد كوه است.

آبشار 8 متري پلنگ دره با آب زلال از زيباترين مناظر طبيعي پلنگ دره است. چشمه هاي كم عمق با آبي زلال براي شنا و آب تني مخصوصا در فصل تابستان و جنگل زيباي پلنگ دره از جاذبه هاي گردشگري اين منطقه از شمال ايران است. تور پلنگ دره به صورت تور يك روزه برگزار مي شود. اين تور رو علاوه بر فصل تابستان در پاييز نيز ميتوانيد تجربه كنيد. نماي جنگل هاي پلنگ دره در فصل پاييز كه هزار رنگ مي شود ديدني ست. البته مهرماه براي سفر مناسب تر از ساير ماه هاست پرا كه هوا هنوز سرد نشده است و در آب نيز مي توانيد قدم بزنيد بدون اينكه سرما آزارتان دهد.

 

تورهاي يك روزه مشابه تور هفت آبشار از آژانس مهرانديشان:

تور درياچه ارواح 
تور مرداب هسل
تور تنگه واشي
تور رفتينگ
تور جنگل عسل
تور جنگل راش
تور ماسوله
تور نمك آبرود

و در مجموع تورهاي يك روزه ما را در صفحه اصلي سايت ميتوانيد ببينيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۰۶:۰۰ توسط:آژانس مهرانديشان موضوع:

در سفر به سرعين از كجا ديدن كنيم؟؟

جاذبه هاي ديدني سرعين

سفر به استان اردبيل و سرعين هميشه خوشايند است و بي شك به يكي از خاطره انگيز ترين سفرهاتان تبديل مي شود. سرعين با قرار گرفتن در دامنه كوه هاي سبلان علاوه بر آب و هواي خوش و سرسبزي فوق العاده چشمه هاي آب گرمي را شامل مي شود كه مرهم بسيازي از درد هاست. چشمه هاي آب معدني به دليل خاصيت درماني در سراسر دنيا بسيار مورد توجه است كه ايران عزيزمان بحمدلله در اين زمينه بسيار غني ست. به همين سبب سرعين هر ساله ميزبان توريست هاي خارجي و گردشگران داخلي بسياري ست كه براي بهره بردن از زيبايي هاي سرعين راهي اين منطقه مي شوند.در مسير سفر به سرعين از گردنه حيران و آستارا عبور ميكنيد كه در ادامه به جاذبه هاي آنها نيز ميپردازيم.

آبگرم هاي سرعين:

سرعين به معناي سرچشمه است. آبگرم هايي كه از كوه سبلان سرچشمه ميگيرد بسيار متعددند اما چهار مركز آبدرماني مهم سرعين را در ادامه به شما معرفي خواهيم كرد:

آب گرم قره سو : در غربي ترين بخش سرعين واقع شده است. آب آن بدون رنگ و بو و طعم آن كمي گس است. املاح موجود در آن شامل بي كربنات ، سولفات، پتاسيم و منيزيم، سديم وكلرر است كه بيشتر استفاده آن براي دردهاي رماتيسمي و آرامش اعصاب است از همين رو نام ديگر آن اعصاب سويي است.
آدرس آبگرم قره سو:سرعين - چهارراه قره سويي-جنب آبگرم ساري سو

آب گرم گاوميش گلي: پر آب ترين و پر وسعت ترين آبگرم سرعين همين گاميش گلي هست. علت نامگذاري آن اينست كه در زمان هاي دورتر كه هنوز به مركز آبدرماني تبديل نشده بود گاوميش هاي سرعين پس از آنكه دماي آب پايين مي آمده است در اين چشمه ميخوابيدند و مردم محلي اينجا را گاوميش گلي مي ناميدند.آب آن هميشه جوشان است، ترش مزه و كمي بوي گوگرد ميدهد و براي درمان بيماري هاي عمومي ، بيماري هاي زنان، بيماري هاي قلبي ، تقويت قواي دفاعي بدن،و بيماري هاي سيستم عصبي مناسب است.
آدرس آب گرم گاميش گلي:سرعين - مركز شهر

آبگرم گوز سويي: همانطور كه از اسم آن پيداست براي درمان بيماري هاي چشمي مفيد است. اين چشمه از آبدهي پاييني برخوردار است و از دو نقطه در كف آن مقداري هوا و گاز كربنيك خارج مي شود.

آدرس آبگرم گوز سويي: سرعين - جنب قهوه خانه ممتاز

آبگرم بش باجيلار: بعد از گاميش گلي دومين مركز آبدرماني از نظر وسعت و قدمت است.آب اين مركز از پنج چشمه ميجوشد بدين سبب به آن بش باجيلار ميگويند.آب آن براي درمان بيماري هاي عمومي و مفصلي و عصبي به كار ميرود.
آدرس آب گرم بش باجيلار: سرعين - بلوار شريعتي

تور سرعين

آستارا

آستارا از شهرهاي خوش آب و هواي مرزي ايران در استان گيلان است. اين شهر مرزگيلان  و جمهوري آذربايجان مي باشد. به دليل وجود باتلاق ها و مرداب هاي زياد در اين منطقه در گذشته بازرگانان از اين منطقه به آهستگي عبور ميكردند كه سبب شده بود آستارا را آهسته رو يا آسته رو بنامند.پيشنهاد ميكنيم در سفر به سرعين هنگام عبور از آستارا حتما از بازارچه مرزي آن ديدن كنيد.
براي اطلاع از جاذبه هاي آستارا مي توانيد به مطلب اختصاصي جاذبه هاي آستارا رجوع كنيد.

گردنه حيران كجاست؟

گردنه ي حيران در استان گيلان ،شهر آستارا، روستاي حيران قرار گرفته است. اين منطقه كه در ميان راه سرعين قرار گرفته است از يك سو امتداد رشته كوه هاي سبلان است و از سوي ديگر به رود ارس ختم مي شود و به همين دليل و بارش هاي ساليانه سرسبزي فوق العاده اي دارد.ابرها در برخورد با كوه راكد مي شوند و همين موضوع دليل ايجاد مه دائمي در اين منطقه است كه زيبايي آن را صدچندان كرده است بي دليل نيست كه نام اين منطقه را حيران گذاشته اند چون در اولين نگاه زيبايي خيره كننده ي آن چشم هر بيننده اي را حيران مي كند.

دره ها و كوه هاي پوشيده از گل و مرتع ها ي سرسبز آن سفر سرعين را برايتان خاطره انگيز ميكند.

تور سرعين از آژانس مهرانديشان

براي كساني كه از گرماي تابستان فراري اند سرعين مقصد مناسبي براي گردشگري ست . تورهاي گردشگري سرعين در اين فصل به اوج ميرسد. پس فرصت را از دست ندهيد...
آژانس مهرانديشان با در نظر گرفتن بهترين امكانات رفاهي سعي دارد تور سرعين را با بهترين كيفيت به شما ايران دوستان ارائه نمايد.

منتظر ديدارتان در تور سرعين اردبيل آستارا هستيم.

 

تورهاي گردشگري مشابه تور سرعين اردبيل آستارا از آژانس مهرانديشان:
تور لرستان سرزمين آبشارها
تور نمك آبرود سرزمين سبز
تور ماسال بهشت گمشده گيلان
تور جنگل ابر سوار بر ابرها
تور رفتينگ قايقراني بر موجهاي سفيد
تور كاشان دو روزه قدم زدن در كوچه باغ تاريخ ايران

 


برچسب: تور سرعين ، تور سرعين اردبيل آستارا ، تور سرعين ارزان،،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۲۵:۵۲ توسط:آژانس مهرانديشان موضوع:

جاذبه هاي ديدني كوير مرنجاب

كوير مرنجاب در شمال شهرستان آران و بيدگل و در استان اصفهان واقع شده است.از زيباترين نقاط كويري ايران است.از نظر پوشش گياهي و جانوري بسيار غني ست و تصور شما از كوير كه منطقه اي بي آب و علف است را بهم ميريزد. عمده پوشش گياهي اين منطقه درختان گزو تاق و شورپسند است.

از پوشش جانوري آن حيواناتي نظير گرگ و كفتار و روباه شني ، گربه شني و 21 قلاده يوزپلنگ به روايت ساكنان اين كوير مي توان نام برد.

انتخاب نام كوير مرنجاب را شاه عباس صفوي انجام داده است نام ان برگرفته از كاروانسرايي است كه در اين منطقه بر سر راه جاده ابريشم كه مسير تردد تجار بود.

جاذبه هاي گردشگري كوير مرنجاب:

در تور كوير مرنجاب از جاذبه هاي زير بازديد خواهيد كرد كه در ادامه توضيحات كوتاهي درباره هر يك ارائه ميدهيم.

تپه ماسه هاي شني: راه رفتن و غلت زدن روي اين تپه ها از لذت بخش ترين تفريحات طبيعي كوير مرنجاب محسوب مي شود . گرماي آن لذت بخش است.

چاه تاريخي دستكن: از ديگر جاذبه هاي ديدني كوير مرنجاب كه در اكثر تورهاي يك روزه كوير مورد بازديد قرار ميگيرد.اين چاه در شرق كوير مرنجاب واقع شده است و آبشخور شترهاي متعلق به كاروانها بوده است.

كاروانسرا مرنجاب (شاه عباس): موسس اين قلعه شاه عباس صفوي بوده است. اين كاروانسرا در مسير راه ابريشم بوده است و تجار براي سفر به خراسان و ري اصفهان از اين جاده عبور ميكردند و هدف آن حفاظت و امنيت توسط سربازان نگهبان و استراحت كاروانها در اين كاروانسرا بوده است.

قلعه مرنجاب: اين قلعه كه در درياچه نمك واقع شده است به دستور شاه عباس ساخته شده است چرا كه تا آن زمان تاسيسات نظامي در كوير وجود نداشت اما به دليل وسيع بودن منطقه كويري و امكان هجوم بيگانگان شاه عباس براي حراست از اين منطقه قلعه مرنجاب را براي انباشتن تاسيسات نظامي تاسيس كرد.

قنات: قنات كوير مصر در كنار خود بركه بزرگي از آب شيرين به وجود آورده است كه براي گردشگران جذاب است.

سفر به كوير مرنجاب از اين رو كه در نزديكي تهران است و زمان سفر را براي اهالي تهران كوتاه ميكند در خور اهميت است. آژانس مهرانديشان هر ساله تور كوير علي الخصوص كوير مرنجاب را به صورت ويژه و با امكانات متمايز از ساير آژانس ها برگزار مي نمايد. براي كساني كه به دنبال تور 1 روزه كوير هستند كوير مرنجاب تنها گزينه ي سفر است.

راه هاي سفر به كوير مرنجاب:

براي سفر به كوير مرنجاب سه مسير به كويرگردان پيشنهاد مي شود:

1- از مسير شهرستان آران و بيدگل به سمت مسير خاكي كوير مرنجاب كه بيشتر تورهاي گردشگري از اين مسير سفر ميكنند.

2-مسير پارك ملي كوير از پيشوا به سمت مباركه و كاروانسراي سفيد آب و به مرنجاب ختم مي شود.

3-مسير آران و بيدگل به سمت كوير ابوزيد آباد و از ان به سمت كوير مرنجاب

كوير ابوزيد آباد سومين كوير پر تقاضا در ايران است كه سفر به آن در چند سال اخير بيشتر شده است.

قيمت تور كوير آژانس مهرانديشان نسبت به ساير آژانس هاي مسافرتي با هدف رونق صنعت ايرانگردي و گردشگري مناسب تر ارائه ميگردد.


برچسب: تور كوير مرنجاب، تور مرنجاب، تور 1 روزه كوير، تور كوير گردي، تور آفرود، تور سافاري كوير،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۵۵:۳۴ توسط:آژانس مهرانديشان موضوع:

جاذبه هاي ديدني رامسر


رامسر نگين مازندران است.نگين شمال ايران...
جاذبه هاي طبيعي رامسر زيبا و كم نظير است از اين رو چون لولوء در شمال ايران ميدرخشد.رامسر با قرارگيري در حاشيه ي جنگلي شمال و درياي خزر از آب و هواي مطبوع و چشم اندازي بكر برخوردار است.در ادامه به مهم ترين جاذبه هاي توريستي رامسر اشاره ميكنيم:

در سفر به رامسر از كجا ديدن كنيم؟

 

جنگل هاي دالخاني:

اگر 30 كيلومتر از رامسر عبور كنيد به دالان بهشت مي رسيد. اينجا جنگلهاي دالخاني هست. در مسير جاده ييلاق جنت رودبار قرار گرفته است. پوشش گياهي متراكم ، درختان در هم تنيده و بلند ، حيوانات آزاد و رها در طبيعت از ويژگي هاي بارز اين جنگل است. جنگل هاي دالخاني از زيبايي هاي شمال ايران است.اگر در فصل تابستان به اينجا سفر كنيد امكان كمپينگ نيزز برايتان مهياست.

 تله كابين رامسر:
اگر تجربه ي دلنشين تله كابين سواري رامسر را داشته باشيد بي شك نمايي از اين بهشت را نظاره كرده ايد.اين خط انتقالي يكي از زيباترين خطوط انتقالي دنيا به شمار ميرود. بر فراز تله كابين رامسر از يك سو نماي زيبايي از درياي خزر رخ مي نمايد از يك سو جنگل هاي سرسبز و از يك سو شهر رامسر.از آنجا كه لذت تله كابين سواري زياد است در تور سه روزه نمك آبرود - رامسر فرصتي براي استفاده از تله كابين رامسر به گردشگران داده ميشود.


روستاي جواهر ده:

روستاي جواهر ده از توابع دهستان سخت از شهرستان رامسر است.در گذشته مردم رامسر براي رهايي از گرماي رامسر به منطقه ييلاقي جواهر ده تغيير مكان ميداده اند و در زمستان مجددا به رامسر بازميگشته اند.
در مسير رسيدن به جواهرده ، پيچ و خم جاده ي جنگلي آن هوش از سرتان ميبرد.چشمه ها و آبشارها از زيبايي هاي مسير رسيدن به اين روستاست.

يكي از چشمه هاي پربازديد جواهر ده در انتهاي روستا و در كنار تخت سنگي واقع شده است ميتوانيد در تور شمال از اين چشمه ديدن كنيد و از گواراي آب آن نوش جان نماييد.

بوستان جنگلي صفارود:

اين پارك جنگلي از جمله پارك هاي جنگلي طبيعي ست كه بدون دخالت انسان شكل گرفته است.در كيلومتر 9 جاده جواهر ده منطقه ايست در دره و مجاورت رود صفا رود كه بازديد از آن در سفر به شمال خالي از لطف نيست.

تور رامسر و تور نمك آبرود به صورت تركيبي در تمام طول سال توسط آژانس مهرانديشان برگزار مي شود. در تور نمك آبرود 3 روزه گشت رامسر در برنامه ي روز دوم برگزار مي شود.

تورهاي شمال بيشتر به صورت تورهاي خانوادگي برگزار مي شود ولي هدف آن ايجاد محيطي شاد در هواي دلچسب شمال است.پس هنگام شركت در تور نمك آبرود لبخند را فراموش نكنيد.

تورهاي ايرانگردي مشابه تور رامسر از آژانس مهرانديشان:

تور نمك آبرود
تور سرعين اردبيل آستارا
تور ماسال
تور جنگل ابر
تور ماسوله
تور فيلبند
تورلرستان
تور قلعه رودخان
تورگلستان
تور شيراز
تور كوير مصر
تور كوير كاراكال
تور كوير مرنجاب


برچسب: رامسر، سفر به رامسر، تور نمك آبرود رامسر، تور شمال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۷:۱۳:۳۸ توسط:آژانس مهرانديشان موضوع:

ديدني هاي لرستان


استان لرستان از استان هاي غربي ايران است كه مركز آن شهر خرم آباد است.اين استان به دليل پر آب بودن و داشتن چشمه ها و آبشار هاي زياد و همچنين آب و هواي خوب براي گردشگران بسيار محبوب است.

جاذبه هاي لرستان :



قلعه فلك الافلاك:

اين قلعه در مركز شهر خرم آباد واقع شده است. قدمت ساخت آن به زمان ساسانيان مي رسد و به دژ شاپور ساخت معروف بوده است اما احتمالا نام فلك الافلاك در دوران قاجار به ان اطلاق شده است. اين قلعه علاوه بر زيبايي علي الخصوص در شب روايتگر تاريخ كهن ماست. در اين قلعه موزه ي مردم شناسي لرستان نيز هست كه يادگار رنج ها و سختكوشي هاي مردمان لر اين سرزمين است. در تور لرستان مي توانيد از اين قلعه ديدن نماييد.


گرداب سنگي:
اين گرداب در غرب لرستان وجود دارد. از سنگ هاي 1*1 متر در نزديك چشمه اي ساخته شده تا آب چشمه در آن جمع شود سپس بقيه شهر با كانال انتقال ميدادند.
عمق اين كانال 18 متر است و هميشه پر آب است.بقاياي يك آسياب آبي در فاصله 12 كيلومتري اين گرداب واقع شده است كه منبع ان همين گرداب بوده است.
براي ديدن اين گرداب بايد به غرب خرم آباد و در حوالي ميدان تختي برويد.

آبشار بيشه:

اين آبشار در ميان جنگل هاي بلوط و رشته كوه هاي زاگرس قرار گرفته است.بلنداي اين آبشار 48 متر است كه پس از فرود 10 متر مسير را طي ميكند تا به رودخانه سزار برسد.براي رسيدن به اين آبشار از دل طبيعت بي همتاي لرستان عبور ميكنيد كه لذت اين جاذبه را برايتان بيشتر مي كند. در سفر به لرستان حتما از آّبشار بيشه ديدن نماييد.

آبشار گيريت:

اين آبشار در شمال شرقي خرم آباد قرار دارد. از آنجا كه منشا اين آبشار از هفت چشمه سرچشمه سرچشمه ميگيرد آن را آبشار هفت چشمه نيز مي نامند. همچنين مردم روستاي هفت چشمه آب مورد نياز خود را از همين آبشار ميگيرند. اين آبشار در فضايي آكنده از درختان بلوط و زالزالك قرار گرفته است كه روحتان را تازه ميكند.


بام لرستان:

اگر جاذبه هاي طبيعي و زيباي لرستان برايتان فرصتي باقي گذاشت شب سري هم به بام لرستان بزنيد. اينجاشهر به تمامه زير پاهايتان است.بام لرستان در شرق خرم آباد قرار دارد.

پل شاپوري:
لرستان را پايتخت پل هاي ايران نيز ميگويند چون در ان بيش از 100 پل تاريخي بنا شده است. اما اهميت پل شاپوري در آنست كه اين پل تنها پل سنگي دنياست و اگرچه امروز ترك برداشته است اما در گذشته محل اتصال لرستان به خوزستان بوده است.

 

تور لرستان

درياچه كيو:
اين درياچه مصنوعي در مركز شهر خرم آباد قراردارد و نكته ي جال توجه انست كه چشمه هاي اطراف اين درياچه را پر آب ميكنند. كيو در زبان لري به معني كبود است و شايد زلالي آب اين درياچه و عمق آن سبب اين نامگذاري بوده است.در تور لرستان از اين نگين كبود ديدن مي نماييد.

لرستان براي تعطيلات سفر بسيار مناسبي مي تواند باشد علي الخصوص در فصل بهار و تابستان از هرجاي اين شهر گذر كنيد سرسبزي آن چشمهايتان را ميربايد و صداي دلنشين آبشارها گوشنواز است.
آژانس مهرانديشان هر سال در فصل بهار و تابستان تور لرستان را به اجرا ميگذارد كه بسيار مورد استقبال گردشگران قرار ميگيرد.شما نيز براي بازديد از جاذبه هاي لرستان بهتر است در تور لرستان شركت كنيد تا با برنامه ريزي در زمان كم از تمامي ديدني هاي ان ديدن كرده و سفري خاطره انگيز در خاطران ثبت شود.اگر براي سفر به لرستان آماده ايد با ما همراه شويد...

 

تورهاي گردشگري مشابه تور لرستان از آژانس مهرانديشان:
تور سرعين شهر چشمه هاي آبرگم
تور نمك آبرود سرزمين سبز
تور ماسال بهشت گمشده گيلان
تور جنگل ابر سوار بر ابرها
تور رفتينگ قايقراني بر موجهاي سفيد
تور كاشان دو روزه قدم زدن در كوچه باغ تاريخ ايران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۴۶:۰۳ توسط:آژانس مهرانديشان موضوع:

جاذبه هاي ديدني استان مازندران

[caption id="attachment_2737" align="aligncenter" width="300"]جاذبه هاي ديدني مازندران جاذبه هاي ديدني مازندران[/caption]

مازندران از استان هاي شمالي ايران در حاشيه ي درياي خزر است و آب و هواي مرطوب و باراني آن سبب سرسبزي و آباداني اين خطه شده است.وجود جنگل ها ، رودخانه ها و دريا در هر فصل سال گردشگران زيادي را به سمت اين سرزمين سبز مي كشاند. با جاذبه هاي گردشگري شمال بيشتر آشنا شويد:

[caption id="attachment_2713" align="aligncenter" width="300"]تور نمك آبرود تور نمك آبرود[/caption]

نمك آبرود: مجتمعي ست تفريحي- توريستي و مسكوني.تمام امكانات رفاهي و گردشگري براي طبيعتگردان در اين منطقه فراهم است از جاذبه هاي گردشگري نمك آبرود تله كابين آن است كه با آن بر فراز جنگل عبور ميكنيد و در انتها به زيباترين منطقه نمك آبرود مي رسيد. در تور نمك آبرود چه به صورت تور 1 روزه نمك آبرود و چه به صورت تور 2 روزه نمك آبرود از اين مجتمع توريستي ديدن خواهيد كرد.

[caption id="attachment_1449" align="aligncenter" width="300"]تور مرداب هسل تور مرداب هسل[/caption]

مرداب هسل: مرداب هسل در شهر چالوس قراردارد. اين مرداب در هر فصل سال به رنگ خاصي در مي آيد در بهار سبز رنگ است و در پاييز سرخ رنگ چرا كه سطح ان با برگ درختان پوشيده مي شود و به رنگ آنها در مي آيد.در تور نمك آبرود 2 روزه از اين مرداب به عنوان يكي از شگت هاي روز اول ديدن خواهيد كرد.

درياچه چورت: اين درياچه كه در شمال ايران قرار دارد علي الخصوص در فصل پاييز زيبايي به خصوصي دارد. درختان هزار رنگ پاييزي در اطراف آن آرامش را به گردشگران هديه مي كنند. درياچه چورت در نزديكي باداب سورت قراردارد بنا بر اين بازديد از باداب سورت را فراموش نكنيد.

رامسر:  تور رامسر از پرتقاضاترين تورهاي شمال است. رامسر مرز بين استان مازندران و گيلان است.در غرب استان مازندران قرارگرفته است.روستاي جواهر ده رامسر از معروف ترين جاذبه هاي گردشگري رامسر است.روستايي با طبيعتي بكر و دلنشين. در تور چند روزه نمك آبرود روز دوم را به گشت و گذار در رامسر ميپردازيد.

[caption id="attachment_2649" align="aligncenter" width="258"]تور فيلبند تور فيلبند[/caption]

فيلبند: از ارتفاعات بي نظير استان مازندران روستاي غرق در مه و ابر فيلند است. اين روستا به اقيانوس ابر نيز شهرت دارد. در تور فيلبند از اين ارتفاعات ديدن خواهيد كرد. همچنين منطقه ي زيباي سنگ چال آمل نيز ميزبان شما در اين تور يكروزه است.

[caption id="attachment_2312" align="aligncenter" width="300"]تور درياچه ارواح تور درياچه ارواح[/caption]

درياچه ممرز : اين درياچه كه به درياچه ارواح شهرت دارد در نزديكي نوشهر و جنگل سيسنگان قرار گرفته است. از جذابيت هاي اين درياچه تنه هاي خشك درختان است كه سر از آب بيرون آورده اند و مه حاكم بر درياچه كه اغلب هميشگي است جلوه ي خاصي به اين طبيعت زيباي شمال ميبخشد.در تور 1 روزه شمال مي توانيد از اين جاذبه طبيعي بازديد به عمل آورديد.

[caption id="attachment_2685" align="aligncenter" width="300"]تور تنگه دار تور تنگه دار[/caption]

تنگه دار: در فصل تابستان سفر به يك منطقه خوش آب و هوا و خنك چون تنگه دار لذت بخش است. تور شاد يكروزه تنگه دار در نزديكي نوشهر برگزار مي شود. اين تور به صورت رودخانه نوردي و جنگل نوردي است. اين تنگه در كنار جنگل هاي سرسبز داليخاني قرار دارد و از مكان هاي توريستي شمال در فصل تابستان است.

ساحل و جنگل سيسنگان: گردشگراني كه به سفر شمال مي روند آرامش ساحل و صداي امواج دريا را به هر جاذبه ي ديدني شمال ترجيح ميدهند.همچنين شمال به سرسبزي جنگل هايش شهرت دارد. در ساحل و جنگل سيسنگان در نزديكي نوشهر مي توانيد اين دو جاذبه ي طبيعي را در كنار يكديگر و با فاصله ي كم مورد بازديد قرار دهيد. در تور 2 روزه نمك آبرود روز دوم به گشت و گذار در منطقه سيسنگان مي پردازيد.

[caption id="attachment_2309" align="aligncenter" width="300"]تور يك روزه هفت آبشار تور يك روزه هفت آبشار[/caption]

هفت آبشار: هفت ديار پاك در دل جنگل هاي سوادكوه مازندران. در هفت آبشار به تماشاي هفت آبشار پياپي ، حوضچه هاي آب شنا و آب تني ميپردازيد. تور يك روزه هفت آبشار در روزهاي تعطيل هفته علي الخصوص در فصل بهار و تابستان گردشگران زيادي را به سمت خود ميكشاند.

سخن آخر:

آژانس مهرانديشان تمام مكان هاي ديدني شمال كه در بالا نام برده شد را به صورت تورهاي 1 روزه  و گاها برخي از آن ها را به صورت تور چند روزه شمال برگزار مي نمايد. براي اطلاع از قيمت تور شمال مي توانيد به صفحه ي اصلي سايت آژانس مهرانديشان مراجعه كنيد يا با ما تماس بگيريد.

هواي شمال گرچه شرجي ست در فصل تابستان قسمت هايي از آن براي يك سفر تابستانه مناسب است و آب و هواي آن خنك است اين مناطق ييلاقي همچون تور شاد تنگه دار و تور 1 روزه فيلبند مي باشند كه براي آشنايي با آن و لذت بردن از طبيعت زيباي آن مي توانيد همسفر آژانس مهرانديشان باشيد.

مازندارن سرسبز هميشه مقصد گردشگران و طبيعت گردان بوده است. شمال ايران وسعت زيادي دارد و جاذبه هاي ديدني بسياري را درون خود جاي داده است. در تور شمال مي توانيد هر روز به يك بخش از شمال ايران سفر كنيد. از تور نمك آبرود گرفته تا تور رامسر و تورهاي شاد ديگر كه اغلب به صورت تور يك روزه برگزار مي شوند.


برچسب: تور نمك آبرود، نمك آبرود، تور سه روزه نمك آبرود، رزرو تور نمك آبرود، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۲۰:۳۵ توسط:آژانس مهرانديشان موضوع:

جاذبه هاي ديدني سرعين


درياچه شورابيل:

از جاذبه هاي ديدني اردبيل و سرعين درياچه ي شورابيل است.اين درياچه يكي از درياچه هاي طبيعي درون شهري ست. در گذشته گل آن بيماران را شفا ميداده اما امروزه زيستگاه پرندگان مهاجر به اردبيل است.علت نام گذاري اين درياچه به شورابيل ، آب شور مزه آن بوده است اما امروزه با افزودن آب شيرين به آن امكان پرورش نوعي از قزل آلا در آب آن فراهم گشته است. در تور سرعين مي توانيد از اين درياچه ي زيبا ديدن كنيد.

جنگل فندقلو:

اگر در مسير شهر اردبيل به سمت نمين حركت كنيم، در 10 كيلومتري اين شهر به جنگلي زيبا مي رسيم. جايي كه در فصل بهار پوشيده از گل هاي سفيد و زيباي بابونه است. شهرت اين جنگل به درختان انوبه فندق است كخه علت نامگذاري آن هم همين بوده است. اگر از تور سرعين در فصل بهار استفاه ميكنيد حتما عطر شكوفه هاي بابونه ي اين جنگل در خاطرتان جاودان مي ماند.

روستاي ويلا دره:

ييلاق بيله درق يا همان ويلا دره دومين جاذبه گردشگري شهر سرعين مي باشد. دويست متر پهنا دارد و در عمق صد متري يك دره واقع شده است.اين دره در سه كليومتري شمال سرعين قرار گرفته است.اهميت اين روستا براي گردشگران تور سرعين در آب و هواي بسيار مطبوع و خنك آن است. چشمه هاي آب معدني و طبيعت بي نظير آن فرصتي را فراهم مي آورد تا تمام زيبايي هاي طبيعي را در يك زمان با هم ببينيد.كندوهاي عسل ، چشمه ها ، درختان زيبا، گل ها و از همه زيباتر غارهاي متعدد طبيعي كه بسيار چشم نواز است. از بين تمام غارها يك غار با دهانه ي بزرگ بر بالاي تپه بيله درق قرار گرفته است كه گردشگران تور سرعين از اين غار بازديد به عمل مي آورند.

چشمه آب گازدار:

در روستاي ويلا دره كه همانطور كه قبلا گفته شد از دومين جاذبه هاي گردشگري سرعين به شمار مي رود يك چشمه ي بزرگ استخري قرار دارد كه آب آن برعكس چشمه هاي معدني ديگر سرعين سرد است و جذابيت بعدي آن اينست كه اين آب داراي گاز طبيعي ست كه نوشيدن آن چون نوشابه برايتان جذاب خواهد بود علاوه بر آن خصوصيات درماني بسياري دارد و براي بيماري هاي كبدي ،دستگاه تغذيه و پوست و بافت بدن مفيد است.

براي سفر به سرعين خودتان را آماده كنيد و در تابستان 97 همراه آژانس مهرانديشان در تور سرعين اردبيل آستارا اوقات خوشي را سپري كنيد. تور سرعين هر هفته از سه شنبه تا جمعه و ايام تعطيل به صورت گروهي برگزار ميگردد.اقامت تور سرعين اردبيل آستارا در هتل دربار واقع در مركز شهر است.تمام تلاش ما جلب رضايت شما در تورهاي ايرانگردي اين شركت مي باشد و همواره قيمت تور سرعين از سوي اين شركت در بهترين نرخ ممكن پيشنهاد مي شود.

براي اطلاعات بيشتر در خصوص تور سرعين و قيمت تور سرعين با آژانس مهرانديشان تماس بگيريد يا از طريق لينك زير عمل نماييد:

[maxbutton id="3" ]

 

تورهاي مشابه تور سرعين اردبيل آستارا در فصل تابستان:

تور نمك آبرود

تور شمال

تور كوير مصر

تور نمك آبرود 2 روزه

تور دو روزه نمك آبرود

تور نمك آبرود سه روزه

تور چند روزه شمال

تور رامسر

تور گردشگري

تور گردشگري شمال

تور كوير مرنجاب

تور رفتينگ


برچسب: تور سرعين، قيمت تور سرعين، تور سرعين اردبيل آستارا، تور هوايي سرعين، تور سرعين هوايي، سفر به سرعين،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۴۵:۴۲ توسط:آژانس مهرانديشان موضوع: