تور ارزان ايرانگردي تور ارزان ايرانگردي .

تور ارزان ايرانگردي

روستاي بياضه در كوير

روستاي بياضه

روستاي بياضه از توابع بخش خور و بيابانك در استان اصفهان است. اين روستا داراي بافت سنتي و معماري خاص مناطق كويري مي باشد از اين رو گردشگران زيادي به سبب بازديد از اين روستا راهي اين منطقه مي شوند.مزيت دوم اين روستا قرارگيري آن در منطقه كويري استان اصفهان و مجاورت با كوير مصر است از همين رو شتر سواري و رمل نوردي از جاذبه هاي گردشگري تور كويرگردي در روستاي بياضه است.وجود نخلستان هاي متعدد در اين روستا سومين جاذبه ي گردشگري آن به حساب مي آيد.

آژانس مهرانديشان با برگزاري تور كوير مصر در هتل ميزبان شما در منطقه زيباي روستاي بياضه است. هتل يه تا در اين روستا واقع شده است و از همين رو اگر قصد سفر به كوير را داريد اين مطلب شما را با روستاي بياضه كه به آن سفر ميكنيد آشنا خواهدكرد.

در اطراف اين روستا زمين به رنگ سفيد است كه به احتمال زياد در اثر وجود نمك در سطح زمين به اين شكل در آمده است شايد به همين دليل است كه اين روستا را بياضه (بياض=سفيد) ناميده اند.

ارگ بياضه

ارگ بياضه: از خصوصيات بارز اين روستا وجود ارگ , قلعه ، معماري سنتي زيبا و نخلستان هاست كه توجه گردشگران ايراني و توريست هاي خارجي را به خود جلب كرده است. ارگ بياضه مربوط به دوران ساسانيان مي شود. از ويژگي هاي جالب آن اينست كه اين قلعه در دو طبقه بنا شده است يك طبقه روي زمين و يك طبقه ي آن زير زمين قرار دارد. سيستم تهويه اتاق هاي زيرين در طبقه پايين نشانگر معماري متبحرانه آن دوران بوده است.در مجموع اين ارگ داراي 700 اتاق بوده است اگرچه طبقه زيرين به مرور زمان نشست پيدا كرده و از بين رفته است. از اين ارگ در دوران حكومت اسماعيليه به عنوان قلعه حسن صباح و يارانش استفاده مي شده است.در سفر به كويرمصر اين جاذبه ي گردشگري را فراموش نكنيد!

شايد اينكه اين اثر تاريخي در سال 1380 در فهرست آثار ملي ايران به ثبت رسيد را بايد مديون اهالي اين روستا و تدبير جالبشان براي حفظ اين اثر دانست آن ها صد سال پيش هر يك از اتاق هاي اين قلعه را پشت قباله ي دختران روستاي بياضه انداخته اند تا به اين ترتيب به حفظ و نگهداري آن كمكي كرده باشند. كساني كه داراي اوضاع اقتصادي بهتري بودند اتاق هاي بالا و كساني كه در مرتبه ي پايين تري از لحاظ اقتصادي قرارداشتند اتاق هاي پايين را به دختران خود واگذار كردند.

مساجد تاريخي اين روستا اغلب در زمان حكومت صفويه بنا نهاده شده اند. اما قديمي ترين مسجد اين منطقه به نام مسجد بياضه حدود هزار سال قدمت دارد. اتصال دو رشته قنات شور و شيرين از شگفتي هاي حفر قنات در اين منطقه بوده است كه به دوران حكومت زنديه باز ميگردد.

معماري زيباي خانه هايي كه در نزديكي نخلستان هاي روستاي بياضه قرار گرفته اند گردشگران زيادي را همه ساله در فصل پاييز و زمستان براي بازديد به اين منطقه ميكشاند. خانه ها از خشت و گل ساخته شده اند. طاق و ايوان هاي تابستانه از ويژگي هاي معماري خانه هاي اين منطقه است.اگر در تور كوير مصر به اين منطقه نيز سري زديد پياده روي روي رمل هاي شني اين منطقه را از دست ندهيد.

اگر علاقه مند به تور كويرگردي هستيد تور كوير مصر را از دست ندهيد.آژانس مهرانديشان با افتخار در اين سفر همراه شماست. سفر به كوير روحتان را تازه ميكند خيالتان را پرواز مي دهدو با فكر آزاد پس از يك سفر جذاب به شهر خود باز خواهيد گشت و فقط خاطره ي زيباي كوير و شب هاي اسرارآميزش شما را هر سال به سمت خود مي كشاند.

خواه اين تور را در كوير مصر تجربه كنيد خواه در تور 1 روزه كوير مرنجاب بي شك هر دو حس و حالتان را خوب ميكند.

 


برچسب: تور كوير مصر، جاذبه هاي ديدني كوير مصر، تور كويرگردي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۴۵:۲۴ توسط:آژانس مهرانديشان موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :