تور ارزان ايرانگردي تور ارزان ايرانگردي .

تور ارزان ايرانگردي

جاذبه هاي ديدني كوير مرنجاب

كوير مرنجاب در شمال شهرستان آران و بيدگل و در استان اصفهان واقع شده است.از زيباترين نقاط كويري ايران است.از نظر پوشش گياهي و جانوري بسيار غني ست و تصور شما از كوير كه منطقه اي بي آب و علف است را بهم ميريزد. عمده پوشش گياهي اين منطقه درختان گزو تاق و شورپسند است.

از پوشش جانوري آن حيواناتي نظير گرگ و كفتار و روباه شني ، گربه شني و 21 قلاده يوزپلنگ به روايت ساكنان اين كوير مي توان نام برد.

انتخاب نام كوير مرنجاب را شاه عباس صفوي انجام داده است نام ان برگرفته از كاروانسرايي است كه در اين منطقه بر سر راه جاده ابريشم كه مسير تردد تجار بود.

جاذبه هاي گردشگري كوير مرنجاب:

در تور كوير مرنجاب از جاذبه هاي زير بازديد خواهيد كرد كه در ادامه توضيحات كوتاهي درباره هر يك ارائه ميدهيم.

تپه ماسه هاي شني: راه رفتن و غلت زدن روي اين تپه ها از لذت بخش ترين تفريحات طبيعي كوير مرنجاب محسوب مي شود . گرماي آن لذت بخش است.

چاه تاريخي دستكن: از ديگر جاذبه هاي ديدني كوير مرنجاب كه در اكثر تورهاي يك روزه كوير مورد بازديد قرار ميگيرد.اين چاه در شرق كوير مرنجاب واقع شده است و آبشخور شترهاي متعلق به كاروانها بوده است.

كاروانسرا مرنجاب (شاه عباس): موسس اين قلعه شاه عباس صفوي بوده است. اين كاروانسرا در مسير راه ابريشم بوده است و تجار براي سفر به خراسان و ري اصفهان از اين جاده عبور ميكردند و هدف آن حفاظت و امنيت توسط سربازان نگهبان و استراحت كاروانها در اين كاروانسرا بوده است.

قلعه مرنجاب: اين قلعه كه در درياچه نمك واقع شده است به دستور شاه عباس ساخته شده است چرا كه تا آن زمان تاسيسات نظامي در كوير وجود نداشت اما به دليل وسيع بودن منطقه كويري و امكان هجوم بيگانگان شاه عباس براي حراست از اين منطقه قلعه مرنجاب را براي انباشتن تاسيسات نظامي تاسيس كرد.

قنات: قنات كوير مصر در كنار خود بركه بزرگي از آب شيرين به وجود آورده است كه براي گردشگران جذاب است.

سفر به كوير مرنجاب از اين رو كه در نزديكي تهران است و زمان سفر را براي اهالي تهران كوتاه ميكند در خور اهميت است. آژانس مهرانديشان هر ساله تور كوير علي الخصوص كوير مرنجاب را به صورت ويژه و با امكانات متمايز از ساير آژانس ها برگزار مي نمايد. براي كساني كه به دنبال تور 1 روزه كوير هستند كوير مرنجاب تنها گزينه ي سفر است.

راه هاي سفر به كوير مرنجاب:

براي سفر به كوير مرنجاب سه مسير به كويرگردان پيشنهاد مي شود:

1- از مسير شهرستان آران و بيدگل به سمت مسير خاكي كوير مرنجاب كه بيشتر تورهاي گردشگري از اين مسير سفر ميكنند.

2-مسير پارك ملي كوير از پيشوا به سمت مباركه و كاروانسراي سفيد آب و به مرنجاب ختم مي شود.

3-مسير آران و بيدگل به سمت كوير ابوزيد آباد و از ان به سمت كوير مرنجاب

كوير ابوزيد آباد سومين كوير پر تقاضا در ايران است كه سفر به آن در چند سال اخير بيشتر شده است.

قيمت تور كوير آژانس مهرانديشان نسبت به ساير آژانس هاي مسافرتي با هدف رونق صنعت ايرانگردي و گردشگري مناسب تر ارائه ميگردد.


برچسب: تور كوير مرنجاب، تور مرنجاب، تور 1 روزه كوير، تور كوير گردي، تور آفرود، تور سافاري كوير،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۵۵:۳۴ توسط:آژانس مهرانديشان موضوع: