تور ارزان ايرانگردي تور ارزان ايرانگردي .

تور ارزان ايرانگردي

روستاي بياضه در كوير

روستاي بياضه

روستاي بياضه از توابع بخش خور و بيابانك در استان اصفهان است. اين روستا داراي بافت سنتي و معماري خاص مناطق كويري مي باشد از اين رو گردشگران زيادي به سبب بازديد از اين روستا راهي اين منطقه مي شوند.مزيت دوم اين روستا قرارگيري آن در منطقه كويري استان اصفهان و مجاورت با كوير مصر است از همين رو شتر سواري و رمل نوردي از جاذبه هاي گردشگري تور كويرگردي در روستاي بياضه است.وجود نخلستان هاي متعدد در اين روستا سومين جاذبه ي گردشگري آن به حساب مي آيد.

آژانس مهرانديشان با برگزاري تور كوير مصر در هتل ميزبان شما در منطقه زيباي روستاي بياضه است. هتل يه تا در اين روستا واقع شده است و از همين رو اگر قصد سفر به كوير را داريد اين مطلب شما را با روستاي بياضه كه به آن سفر ميكنيد آشنا خواهدكرد.

در اطراف اين روستا زمين به رنگ سفيد است كه به احتمال زياد در اثر وجود نمك در سطح زمين به اين شكل در آمده است شايد به همين دليل است كه اين روستا را بياضه (بياض=سفيد) ناميده اند.

ارگ بياضه

ارگ بياضه: از خصوصيات بارز اين روستا وجود ارگ , قلعه ، معماري سنتي زيبا و نخلستان هاست كه توجه گردشگران ايراني و توريست هاي خارجي را به خود جلب كرده است. ارگ بياضه مربوط به دوران ساسانيان مي شود. از ويژگي هاي جالب آن اينست كه اين قلعه در دو طبقه بنا شده است يك طبقه روي زمين و يك طبقه ي آن زير زمين قرار دارد. سيستم تهويه اتاق هاي زيرين در طبقه پايين نشانگر معماري متبحرانه آن دوران بوده است.در مجموع اين ارگ داراي 700 اتاق بوده است اگرچه طبقه زيرين به مرور زمان نشست پيدا كرده و از بين رفته است. از اين ارگ در دوران حكومت اسماعيليه به عنوان قلعه حسن صباح و يارانش استفاده مي شده است.در سفر به كويرمصر اين جاذبه ي گردشگري را فراموش نكنيد!

شايد اينكه اين اثر تاريخي در سال 1380 در فهرست آثار ملي ايران به ثبت رسيد را بايد مديون اهالي اين روستا و تدبير جالبشان براي حفظ اين اثر دانست آن ها صد سال پيش هر يك از اتاق هاي اين قلعه را پشت قباله ي دختران روستاي بياضه انداخته اند تا به اين ترتيب به حفظ و نگهداري آن كمكي كرده باشند. كساني كه داراي اوضاع اقتصادي بهتري بودند اتاق هاي بالا و كساني كه در مرتبه ي پايين تري از لحاظ اقتصادي قرارداشتند اتاق هاي پايين را به دختران خود واگذار كردند.

مساجد تاريخي اين روستا اغلب در زمان حكومت صفويه بنا نهاده شده اند. اما قديمي ترين مسجد اين منطقه به نام مسجد بياضه حدود هزار سال قدمت دارد. اتصال دو رشته قنات شور و شيرين از شگفتي هاي حفر قنات در اين منطقه بوده است كه به دوران حكومت زنديه باز ميگردد.

معماري زيباي خانه هايي كه در نزديكي نخلستان هاي روستاي بياضه قرار گرفته اند گردشگران زيادي را همه ساله در فصل پاييز و زمستان براي بازديد به اين منطقه ميكشاند. خانه ها از خشت و گل ساخته شده اند. طاق و ايوان هاي تابستانه از ويژگي هاي معماري خانه هاي اين منطقه است.اگر در تور كوير مصر به اين منطقه نيز سري زديد پياده روي روي رمل هاي شني اين منطقه را از دست ندهيد.

اگر علاقه مند به تور كويرگردي هستيد تور كوير مصر را از دست ندهيد.آژانس مهرانديشان با افتخار در اين سفر همراه شماست. سفر به كوير روحتان را تازه ميكند خيالتان را پرواز مي دهدو با فكر آزاد پس از يك سفر جذاب به شهر خود باز خواهيد گشت و فقط خاطره ي زيباي كوير و شب هاي اسرارآميزش شما را هر سال به سمت خود مي كشاند.

خواه اين تور را در كوير مصر تجربه كنيد خواه در تور 1 روزه كوير مرنجاب بي شك هر دو حس و حالتان را خوب ميكند.

 


برچسب: تور كوير مصر، جاذبه هاي ديدني كوير مصر، تور كويرگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۸:۴۵:۲۴ توسط:آژانس مهرانديشان موضوع:

لفور تا هفت آبشار

تور يك روزه
در ميان آغوش سبز درختان جنگل لفور و تيركن هفت ديار آبي زلال نهفته است.
آبشارهاي تيركن يا همان هفت آبشار در استان مازندران شهرستان سوادكوه روستاي تيركن قراردارد. بهترين فصل سفر به آن بهار و پاييز است در بهار هوا خنك و معتدل است و به دليل بارندگي آبشار پر آبند و در پاييز درختان با رنگ آميزي زيباشان روحتان را تازه ميكنند.

براي رسيدن به هفتمين آبشار كه بلندترين آن هاست و ارتفاع آن به 9 متر مي رسد، بايد يك جنگل نوردي سبك را درميان سبزي درختان صنوبر و افرا تجربه كنيد.از شش آبشار كوچك و بزرگ بگذريد تا به بلندترين آن برسيد.

در پايين آبشار حوضچه اي ايجاد شده كه صداي فرورد آب در آن لذتي دارد كه ميتوانيد ساعت ها به آن گوش بسپاريد. همچنين ميتوانيد از ارتفاع آبشار براي شنا در اين حوضچه شيرجه بزنيد.

تور هفت آبشار از جذاب ترين نوع تور يك روزه شمال است .اگر زيبايي فريبنده هفت آبشار و لفور دلتان را برده است، كوله ي يك روزه تان را جمع كنيد و در تور يك روزه هفت آبشار و لفور با آژانس مهرانديشان همسفر شويد.بي شك از تور هفت آبشار خاطره ي زلالي در ذهنتان مي ماند كه تا هميشه جاري خواهد ماند.

 

براي سفر به هفت آبشار دو راه به شما پيشنهاد مي شود:

مسير اول: حركت از جاده هراز به سمت آمل تا شيرگاه

مسير دوم: حركت از جاده فيروزكوه

كه ما مسير دوم را ببيشتر توصيه ميكنيم چون ترافيك كمتري داردو به تهران نزديك تر است. اين همان جاده ايست كه براي سفر هب جنگل اليمستان نيز از آن عبور ميكنيد.

اگر از تور هفت آبشار استفاده نميكنيد و به صورت انفرادي به اين منطقه سفر ميكنيد قطعا فرصت بيشتري براي گشت و گذار در طبيعت داريد. پس حتما سري هم به بابلسر بزنيد و از اين منطقه سرسبز ديدن نماييد. مشهد سر نام قديم بابلسر بوده است برخي معتقد بوده اند به دليل حضور سر امام زاده ابراهيم (ع) كه برادر امام رضا (ع) بوده اند اينجا را به اين نام صدا كنند. پل معلق بابلسر از جاذبه هاي ديدني بابلسر است كه اولين پل ماشين رو است. اين پل زيبايي خاصي به اين شهر بحشيده است و ديدنش خالي از لطف نيست.

پارك حيات وحش بابلسر يكي از غني ترين پارك هاي حيات وحش است كه در آن حيواناتي نظير شير گرگ خرس و گوش سياه و شتر نگه داري مي شود پيشنهاد ميكنيم در سفر به بابلسر حتما از آن ديدن نماييد.

بابلسر از شهرهاي ساحلي استان مازندران است و در اسكله و درياي آن ميتوانيد به قايقراني بپردازيد. قايقراني از تفريحات مورد علاقه گردشگراني كه به شمال ايران سفر ميكنند است.

در نزديكي هفت آبشار روستاي پلنگ دره قرار دارد كه دومين جاذبه گردشگري سواد كوه است.

آبشار 8 متري پلنگ دره با آب زلال از زيباترين مناظر طبيعي پلنگ دره است. چشمه هاي كم عمق با آبي زلال براي شنا و آب تني مخصوصا در فصل تابستان و جنگل زيباي پلنگ دره از جاذبه هاي گردشگري اين منطقه از شمال ايران است. تور پلنگ دره به صورت تور يك روزه برگزار مي شود. اين تور رو علاوه بر فصل تابستان در پاييز نيز ميتوانيد تجربه كنيد. نماي جنگل هاي پلنگ دره در فصل پاييز كه هزار رنگ مي شود ديدني ست. البته مهرماه براي سفر مناسب تر از ساير ماه هاست پرا كه هوا هنوز سرد نشده است و در آب نيز مي توانيد قدم بزنيد بدون اينكه سرما آزارتان دهد.

 

تورهاي يك روزه مشابه تور هفت آبشار از آژانس مهرانديشان:

تور درياچه ارواح 
تور مرداب هسل
تور تنگه واشي
تور رفتينگ
تور جنگل عسل
تور جنگل راش
تور ماسوله
تور نمك آبرود

و در مجموع تورهاي يك روزه ما را در صفحه اصلي سايت ميتوانيد ببينيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۰۶:۰۰ توسط:آژانس مهرانديشان موضوع:

در سفر به سرعين از كجا ديدن كنيم؟؟

جاذبه هاي ديدني سرعين

سفر به استان اردبيل و سرعين هميشه خوشايند است و بي شك به يكي از خاطره انگيز ترين سفرهاتان تبديل مي شود. سرعين با قرار گرفتن در دامنه كوه هاي سبلان علاوه بر آب و هواي خوش و سرسبزي فوق العاده چشمه هاي آب گرمي را شامل مي شود كه مرهم بسيازي از درد هاست. چشمه هاي آب معدني به دليل خاصيت درماني در سراسر دنيا بسيار مورد توجه است كه ايران عزيزمان بحمدلله در اين زمينه بسيار غني ست. به همين سبب سرعين هر ساله ميزبان توريست هاي خارجي و گردشگران داخلي بسياري ست كه براي بهره بردن از زيبايي هاي سرعين راهي اين منطقه مي شوند.در مسير سفر به سرعين از گردنه حيران و آستارا عبور ميكنيد كه در ادامه به جاذبه هاي آنها نيز ميپردازيم.

آبگرم هاي سرعين:

سرعين به معناي سرچشمه است. آبگرم هايي كه از كوه سبلان سرچشمه ميگيرد بسيار متعددند اما چهار مركز آبدرماني مهم سرعين را در ادامه به شما معرفي خواهيم كرد:

آب گرم قره سو : در غربي ترين بخش سرعين واقع شده است. آب آن بدون رنگ و بو و طعم آن كمي گس است. املاح موجود در آن شامل بي كربنات ، سولفات، پتاسيم و منيزيم، سديم وكلرر است كه بيشتر استفاده آن براي دردهاي رماتيسمي و آرامش اعصاب است از همين رو نام ديگر آن اعصاب سويي است.
آدرس آبگرم قره سو:سرعين - چهارراه قره سويي-جنب آبگرم ساري سو

آب گرم گاوميش گلي: پر آب ترين و پر وسعت ترين آبگرم سرعين همين گاميش گلي هست. علت نامگذاري آن اينست كه در زمان هاي دورتر كه هنوز به مركز آبدرماني تبديل نشده بود گاوميش هاي سرعين پس از آنكه دماي آب پايين مي آمده است در اين چشمه ميخوابيدند و مردم محلي اينجا را گاوميش گلي مي ناميدند.آب آن هميشه جوشان است، ترش مزه و كمي بوي گوگرد ميدهد و براي درمان بيماري هاي عمومي ، بيماري هاي زنان، بيماري هاي قلبي ، تقويت قواي دفاعي بدن،و بيماري هاي سيستم عصبي مناسب است.
آدرس آب گرم گاميش گلي:سرعين - مركز شهر

آبگرم گوز سويي: همانطور كه از اسم آن پيداست براي درمان بيماري هاي چشمي مفيد است. اين چشمه از آبدهي پاييني برخوردار است و از دو نقطه در كف آن مقداري هوا و گاز كربنيك خارج مي شود.

آدرس آبگرم گوز سويي: سرعين - جنب قهوه خانه ممتاز

آبگرم بش باجيلار: بعد از گاميش گلي دومين مركز آبدرماني از نظر وسعت و قدمت است.آب اين مركز از پنج چشمه ميجوشد بدين سبب به آن بش باجيلار ميگويند.آب آن براي درمان بيماري هاي عمومي و مفصلي و عصبي به كار ميرود.
آدرس آب گرم بش باجيلار: سرعين - بلوار شريعتي

تور سرعين

آستارا

آستارا از شهرهاي خوش آب و هواي مرزي ايران در استان گيلان است. اين شهر مرزگيلان  و جمهوري آذربايجان مي باشد. به دليل وجود باتلاق ها و مرداب هاي زياد در اين منطقه در گذشته بازرگانان از اين منطقه به آهستگي عبور ميكردند كه سبب شده بود آستارا را آهسته رو يا آسته رو بنامند.پيشنهاد ميكنيم در سفر به سرعين هنگام عبور از آستارا حتما از بازارچه مرزي آن ديدن كنيد.
براي اطلاع از جاذبه هاي آستارا مي توانيد به مطلب اختصاصي جاذبه هاي آستارا رجوع كنيد.

گردنه حيران كجاست؟

گردنه ي حيران در استان گيلان ،شهر آستارا، روستاي حيران قرار گرفته است. اين منطقه كه در ميان راه سرعين قرار گرفته است از يك سو امتداد رشته كوه هاي سبلان است و از سوي ديگر به رود ارس ختم مي شود و به همين دليل و بارش هاي ساليانه سرسبزي فوق العاده اي دارد.ابرها در برخورد با كوه راكد مي شوند و همين موضوع دليل ايجاد مه دائمي در اين منطقه است كه زيبايي آن را صدچندان كرده است بي دليل نيست كه نام اين منطقه را حيران گذاشته اند چون در اولين نگاه زيبايي خيره كننده ي آن چشم هر بيننده اي را حيران مي كند.

دره ها و كوه هاي پوشيده از گل و مرتع ها ي سرسبز آن سفر سرعين را برايتان خاطره انگيز ميكند.

تور سرعين از آژانس مهرانديشان

براي كساني كه از گرماي تابستان فراري اند سرعين مقصد مناسبي براي گردشگري ست . تورهاي گردشگري سرعين در اين فصل به اوج ميرسد. پس فرصت را از دست ندهيد...
آژانس مهرانديشان با در نظر گرفتن بهترين امكانات رفاهي سعي دارد تور سرعين را با بهترين كيفيت به شما ايران دوستان ارائه نمايد.

منتظر ديدارتان در تور سرعين اردبيل آستارا هستيم.

 

تورهاي گردشگري مشابه تور سرعين اردبيل آستارا از آژانس مهرانديشان:
تور لرستان سرزمين آبشارها
تور نمك آبرود سرزمين سبز
تور ماسال بهشت گمشده گيلان
تور جنگل ابر سوار بر ابرها
تور رفتينگ قايقراني بر موجهاي سفيد
تور كاشان دو روزه قدم زدن در كوچه باغ تاريخ ايران

 


برچسب: تور سرعين ، تور سرعين اردبيل آستارا ، تور سرعين ارزان،،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۲۵:۵۲ توسط:آژانس مهرانديشان موضوع: