تور ارزان ايرانگردي تور ارزان ايرانگردي .

تور ارزان ايرانگردي

جاذبه هاي ديدني كوير مصر

تفريحات گردشگري كوير مصر كوير اين زيباي بي انتها و پر از رمز و راز در مركز ايران هنرنمايي مي كند. كوير مصر از توابع استان اصفهان و شهرستان جندق است. نام آن همچون خودش معمايي در بر دارد كه شما را به سمت خود مي كشاند. براي كشف اين معما راهي تور كوير مصر مي شويد. بي دليل نيست كه ميگويند اگر يكبار به كوير سفر كنيد افسون ان تا پايان عمر رهايتان نميكند. اينجا آسمان و زمين دست در دست هم شگفتي آفريده اند. تپه ماسه هاي كوير اصلي ترين جاذبه ي مورد بازديد ما در سفر به كوير مصر است.تپه هاي شني كه يكي پس از ديگري از پشت هم سر بر آورده اند و تا پشت خانه هاي كاهگلي كوير ادامه دارند. اگر اقامت شما در تور كوير مصر در اقامتگاه بومگردي باشد مي توانيد شب را در سكوت و زيبايي اين تپه ها سپري كنيد. به آسمان غرق در ستاره ها خيره شويد و پاهاي برهنه تان شن و ماسه هاي نرم را احساس كند. سافاري و موتور سواري اي تي وي يا همان موتور چهارچرخ از تفريحات گردشگري تور كوير مصر است كه در همين رمل هاي شني انجام ميگردد. با خودروهاي شاسي بلند تپه ها را از پي هم ديگر ميپيماييد و بدون انكه بلنداي ساختمان يا سازه ي دست ساز انساني مزاحمتان شود از طبيعت بكر كوير لذت مي بريد. جابه هاي ديدني كوير مصر به اينجا خلاص نمي شود. درياچه نمك شاخصه ي اصلي اين منطقه ي كويري به حساب مي آيد. درياچه نمك خور بزرگترين درياچه نمك فصلي ايران است. چيزي كه اين درياچه نمك را جذاب ميكند شكل شگفت آور ان است كه به صورت پنج ضلعي است. نمك اين درياچه قديمي ترين نمك در كل ايران است.به دليل شوري زياد زمين از هر نوع پوشش گياهي خاليست و تا چشم كار ميكند زمين خشك و بي آب و علف است. توصيه ميكنيم چنانچه خارج از تور كوير مصر به اين منطقه سفر ميكنيد و ليدر تور همراه شما نيست به هيچ عنوان از جاده ي اصلي فاصله نگيريد چرا كه خطر گم كردن مسير و گمراه شدن شما در اين منطقه بسيار زياد است. روستاي گرمه نيز در نزديكي كوير مصر قرار دارد. و با جاذبه هايي نظير نخلستان سوخته كه در ان نخل هاي خرما سوخته و بدون باروري هستند و جشمه دكتر فيش كه ماهي هاي موجود در ان براي پاكسازي پوست مفيد است در انتظار گردشگران تور كوير است. قيمت تور كوير با توجه به خدمات مسافرتي مختلف است بيشتر تورهاي گردشگري محل اقامت گردشگران خود را در مهمانسراي سنتي رزرو مي نمايند كه در اين صورت اتاق ها به صورت گروهي و كف خواب است. كه مزيت آن اين است كه صميميت بين اعضاي گروه بيشتر است و شب نشيني و دورهمي در اقامتگاه تا پاسي از شب ادامه دارد. آژانس مهرانديشان علاوه بر شيوه ي سنتي تور كوير در هتل را نيز برگزار مي نمايد.فقط دو هتل در منطقه كويري فعاليت مي نمايند. تور كوير مصر در هتل بالي كه لوكس ترين هتل كوير است اقامت خوشي را برايتان رقم ميزند شايد اگر قبلا به كوير سفر كرده باشيد چنين هتلي لوكس و زيبا در اين منطقه خارج از تصورتان باشد. هتل ديگر در اين منطقه هتل يه تا است كه نام قبلي آن هتل نوبهار بوده است. اين هتل با مديريت آقا و خانم رجبي كه اصالتا اهل روستاي بياضه كوير هستند اداره مي شود . بافت سنتي خود را در كنار مدرنيته ي هتل حفظ كرده است. آب انباري كه از طبقه پايين هتل عبور مي كند براي گردشگران جذاببيت ويژه اي دارد. تمام اتاق ها با كاهگل ساخته شده است ولي تخت و سرويس بهداشتي داخل اتاق از مزيت هاي تور كوير مصر در هتل نسبت به اين تور در اقاتگاه بومگردي است.
برچسب: تور كوير، تور كوير مصر، زمان سفر به كوير، جاذبه هاي ديدني كوير مصر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۳۱:۲۵ توسط:آژانس مهرانديشان موضوع:

رفتينگ چيست؟

تور رفتينگ ارمند رود

رفتينگ چيست؟

رفتينگ همان قايقراني بر موج هاي سفيد يا به عبارتي موج هاي خروشان رودخانه است كه در سراسر دنيا به عنوان رشته ورزشي و يك تفريح مهيج به حساب مي آيد.براي انجام اين فعاليت به عنوان تفريح نياز به قواي بدني خيلي خاصي ندارد و يك نيروي معمولي كافيست چرا كه كار گروهيست و رودخانه نيز به كمك شما مي آيد.گاه پارو ميزنيد گاه دست از پارو زدن ميكشيد و تلاطم موج ها شما را پيش ميراند.
مي توانيد به آواي دلنشين پرندگان اطراف رودخانه و صداي خروشان موج گوش بسپاريد و لذت ببريد.
شما با چند آموزش اوليه ساده مي توانيد در تورهاي رفتينگ شركت كنيد و يك روز مهيج را در خاطرتان ثبت كنيد.

تور رفتينگ

تجهيزات مورد نياز رفتينگ:
براي انجام اين فعاليت نياز به يك قايق بادي 4 ،6 يا 12 نفره ، يك پارو به ازاي هر نفر و يك جليقه نجات ، يك كلاه ايمني است.تعداد نفرات هر قايق با توجه به ميزان خروشاني آن رودخانه است در رودخانه هاي خروشان تعداد نفرات هر قايق 4 نفر است و در رودخانه هاي آرام تر 6 تا 12 نفر متغير است.در هر قايق يك نفر به عنوان راهنما حضور مي يابد،وظيفه اصلي راهنما حفظ امنيت مسافران است ، همچنين او با توجه به اينكه رودخانه را به خوبي مي شناسد مي تواند بهترين مسير و پر جاذبه ترين مسير را براي حركت انتخاب كند و همينطور هرجا لازم باشد با آگاه ساختن بهنگام گردشگر آمادگي لازم را براي مسير پيش رو به او بدهد.

راهيابي و نكات ايمني رفتينگ:
رودخانه شامل امواج غير منتظره ، سوراخ ها و سنگ هاي ريز و درشتي ست كه راهنما يا بلده راه با ممارست در تمارين مختلف نسبت به آنها آگاهي پيدا كرده است.
او مسير را چنان انتخاب ميكند كه علاوه بر هيجان ، حفظ سلامت مسافر در اوليت او باشد.
به دليل همين شرايط رودخانه از گردشگران خواهشمنديم در تور رفتينگ به راهنمايي هاي سرپرست قايق توجه لازم را داشته باشند و از شوخي هاي نا بجا ، هل دادن يكديگر داخل آب، شيرجه زدن از قايق به داخل آب بدون هماهنگي سرپرست تور بپرهيزند.

آيا براي شركت در تور رفتينگ بايد شنا بلد باشم؟

براي شركت در تور رفتينگ بدون هيچ هزينه اضافي به شما كلاه ايمني لايف يا جليقه نجات و پارو داده مي شود.پس لازم نيست شنا بلد باشيد هرچند كساني كه شنا آموخته اند با آب بيشتر عجين مي شوند و لذت بيشتري ميبرند.

براي رفتينگ چي بپوشيم؟

اگر شما تمايل به شركت در تور رفتينگ داريد بايد بگوييم نياز به تشكيلات خاصي نداريد براي خانم ها روسري ، مانتو يا تونيك و شلوار از جنس الياف مصنوعي و يك جفت صندل پشت بسته و براي آقايان نيز لباس آستين بلند براي محافظت از نور آفتاب و يك جفت صندل پشت بسته مناسب است. استفاده از كرم ضد آفتاب را براي اين تور براي خانم ها و آقايان توصيه ميكنيم.

معرفي رودخانه هاي رفتينگ در ايران: 

رودها در ايران از نظر سختي به 5 درجه تقسيم مي شوند كه درجه 1 آسان ترين آنها و 5 سخت ترين آنهاست

استان چهارمحال بختياري - ارمند رود: ارمند رود به طول 19 كيلومتر و حدود 5 ساعت با درجه سختي 3 تا 4 از رودخانه هاي خروشان و پرطرفدار در ايران است.آژانس مهرانديشان هر ساله در فصل بهاروتابستان اقدام به برگزاري تور رفتينگ ارمند رود مي نمايد.
استان چهار محال بختياري - زاينده رود: اين رود نيز در درجه پايين تر سختي نسبت به ارمند قرار دارد. طول آن 17 كيلومتر و حدود 5 ساعت است.درجه سختي ان 2 تا 3 است.متاسفانه به صلاح ديد استاندار شهر سامان فعلا امكان برگزاري تور رفتينگ زاينده رود وجود ندارد.

استان مازندران - هراز: درجه سختي اين رودخانه 4  است و بدليل دبي بالاي آب مدت زمان آن 2 ساعت است.
استان مازندران - چالوس: رفتينگ اين رودخانه نيز در حدود 2 تا 3 ساعت به طول مي انجامد و درجه سختي آن 4 مي باشد.تور رفتينگ چالوس بيشتر براي تهراني ها جذاب است چون در فاصله ي كمي از تهران قرار دارد.
استان لرستان و خوزستان- دز : اين رودخانه از پرخطرترين رودخانه ها و پر طرفدارترين آنهاست كه درجه سختي آن بين 4 تا 5 مي باشد و فقط براي حرفه اي شركت در تور رفتينگ خوزستان را توصيه ميكنيم.

كلام آخر:
براي شركت در برنامه هاي رفتينگ هم ميتوانيد به صورت انفرادي از باشگاه هاي قايقراني خريد كنيد هم از تور رفتينگ آژانس هاي گردشگري استفاده كنيد.

اما به شما پيشنهاد ميكنيم اين تفريح را در قالب تور تجربه كنيد چرا كه:

1- اين تفريح وقتي به صورت گروهي برگزار مي شود لذت آن دو چندان مي شود ميتوانيد آب بازي كنيد و با يكديگر به رقابت بپردازيد.
2- قيمت تور رفتينگ: قيمت اين تفريج در قالب تور به مراتب مناسب تر از خريد انفرادي ست. در تور شما مجموع هزينه هاي شما شامل وسيله حمل و نقل و بيمه ، ليدر و وعده هاي غذايي و بليط رفتينگ با قيمت بليط تك رفتينگ خريداري شده از باشگاه قايقراني برابري ميكند.
3- آژانس مهرانديشان چندين سال است كه با بيشترين تعداد برگزاري تور گروهي رفتينگ ،تجربه ي زيادي در زمينه بهبود كيفيت تور و كسب رضايت گردشگران اندوخته است. پس بهتر آنست كه همسفر ما باشيد تا افتخار پذيرايي از شما نصيبمان گردد و برايتان اوقات خوشي در تور رفتينگ با همكاري بهترين و برترين كادر حرفه اي زير نظر سازمان ورزش و جوانان به ارمغان بياوريم.

تورهاي مهيج مشابه تور رفتينگ ارمند رود از آژانس مهرانديشان:
تور رفتينگ و آفرود شهركرد
تور تنگه واشي
تور درياچه ارواح
تور هلن

تور دشت سوسن
تور شاد
تور يك روزه
تور ارزان يك روزه

براي


برچسب: تور رفتينگ، رفتينگ، تور شاد، رفتينگ چيست، رافيتنگ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۱۷:۴۲ توسط:آژانس مهرانديشان موضوع: