تور ارزان ايرانگردي تور ارزان ايرانگردي .

تور ارزان ايرانگردي

ديدني هاي لرستان


استان لرستان از استان هاي غربي ايران است كه مركز آن شهر خرم آباد است.اين استان به دليل پر آب بودن و داشتن چشمه ها و آبشار هاي زياد و همچنين آب و هواي خوب براي گردشگران بسيار محبوب است.

جاذبه هاي لرستان :



قلعه فلك الافلاك:

اين قلعه در مركز شهر خرم آباد واقع شده است. قدمت ساخت آن به زمان ساسانيان مي رسد و به دژ شاپور ساخت معروف بوده است اما احتمالا نام فلك الافلاك در دوران قاجار به ان اطلاق شده است. اين قلعه علاوه بر زيبايي علي الخصوص در شب روايتگر تاريخ كهن ماست. در اين قلعه موزه ي مردم شناسي لرستان نيز هست كه يادگار رنج ها و سختكوشي هاي مردمان لر اين سرزمين است. در تور لرستان مي توانيد از اين قلعه ديدن نماييد.


گرداب سنگي:
اين گرداب در غرب لرستان وجود دارد. از سنگ هاي 1*1 متر در نزديك چشمه اي ساخته شده تا آب چشمه در آن جمع شود سپس بقيه شهر با كانال انتقال ميدادند.
عمق اين كانال 18 متر است و هميشه پر آب است.بقاياي يك آسياب آبي در فاصله 12 كيلومتري اين گرداب واقع شده است كه منبع ان همين گرداب بوده است.
براي ديدن اين گرداب بايد به غرب خرم آباد و در حوالي ميدان تختي برويد.

آبشار بيشه:

اين آبشار در ميان جنگل هاي بلوط و رشته كوه هاي زاگرس قرار گرفته است.بلنداي اين آبشار 48 متر است كه پس از فرود 10 متر مسير را طي ميكند تا به رودخانه سزار برسد.براي رسيدن به اين آبشار از دل طبيعت بي همتاي لرستان عبور ميكنيد كه لذت اين جاذبه را برايتان بيشتر مي كند. در سفر به لرستان حتما از آّبشار بيشه ديدن نماييد.

آبشار گيريت:

اين آبشار در شمال شرقي خرم آباد قرار دارد. از آنجا كه منشا اين آبشار از هفت چشمه سرچشمه سرچشمه ميگيرد آن را آبشار هفت چشمه نيز مي نامند. همچنين مردم روستاي هفت چشمه آب مورد نياز خود را از همين آبشار ميگيرند. اين آبشار در فضايي آكنده از درختان بلوط و زالزالك قرار گرفته است كه روحتان را تازه ميكند.


بام لرستان:

اگر جاذبه هاي طبيعي و زيباي لرستان برايتان فرصتي باقي گذاشت شب سري هم به بام لرستان بزنيد. اينجاشهر به تمامه زير پاهايتان است.بام لرستان در شرق خرم آباد قرار دارد.

پل شاپوري:
لرستان را پايتخت پل هاي ايران نيز ميگويند چون در ان بيش از 100 پل تاريخي بنا شده است. اما اهميت پل شاپوري در آنست كه اين پل تنها پل سنگي دنياست و اگرچه امروز ترك برداشته است اما در گذشته محل اتصال لرستان به خوزستان بوده است.

 

تور لرستان

درياچه كيو:
اين درياچه مصنوعي در مركز شهر خرم آباد قراردارد و نكته ي جال توجه انست كه چشمه هاي اطراف اين درياچه را پر آب ميكنند. كيو در زبان لري به معني كبود است و شايد زلالي آب اين درياچه و عمق آن سبب اين نامگذاري بوده است.در تور لرستان از اين نگين كبود ديدن مي نماييد.

لرستان براي تعطيلات سفر بسيار مناسبي مي تواند باشد علي الخصوص در فصل بهار و تابستان از هرجاي اين شهر گذر كنيد سرسبزي آن چشمهايتان را ميربايد و صداي دلنشين آبشارها گوشنواز است.
آژانس مهرانديشان هر سال در فصل بهار و تابستان تور لرستان را به اجرا ميگذارد كه بسيار مورد استقبال گردشگران قرار ميگيرد.شما نيز براي بازديد از جاذبه هاي لرستان بهتر است در تور لرستان شركت كنيد تا با برنامه ريزي در زمان كم از تمامي ديدني هاي ان ديدن كرده و سفري خاطره انگيز در خاطران ثبت شود.اگر براي سفر به لرستان آماده ايد با ما همراه شويد...

 

تورهاي گردشگري مشابه تور لرستان از آژانس مهرانديشان:
تور سرعين شهر چشمه هاي آبرگم
تور نمك آبرود سرزمين سبز
تور ماسال بهشت گمشده گيلان
تور جنگل ابر سوار بر ابرها
تور رفتينگ قايقراني بر موجهاي سفيد
تور كاشان دو روزه قدم زدن در كوچه باغ تاريخ ايران


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۴۶:۰۳ توسط:آژانس مهرانديشان موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :