تور ارزان ايرانگردي تور ارزان ايرانگردي .

تور ارزان ايرانگردي

جنگل ابر كجاست؟

جنگلي را تصور كنيد كه ابرها در آن آزادنه در حركتند و روياي لمس ابرها را تحقق مي بخشد.

جنگل ابر شاهرود از بقاياي يك جنگل هيركانيست.چيزي كه جنگل هاي هيركاني را متمايز ميكند گونه هاي متنوع گياهي اين منطقه شامل 80 نوع درخت چوبي راش، بلوط ، توسكا ،نارون، گيلاس وحشي ، بارانك ، سرخدار و ... مي شود. اين جنگل هاي مربوط به دوران سوم زمين شناسي هستند.
درختان هيركاني در ايران از سواحل آستارا در غرب تا جنگل ابر در شرق امتداد مي بايد.

چيزي كه جنگل ابر را شگف انگيز ميكند تلاقي سه نوع جريان آب و هوايي در اين نقطه است.جريان پر فشار سيبري كه سرد و خشك است، جريان پر فشار جنب حاره اي كه گرما زا و بيابان زاست ،جريان اطلس و مديرانه اي كه معندل و مرطوب است. تركيب اين سه جريان در يك نقطه كوچك چون جنگل ابر در جهان بي سابقه است.
به دليل اهميت طبيعي جنگل ابر در سال 89 از سوي ميراث فرهنگي و گردشگري در فهرست ميراث طبيعي ايران قرار گرفت.و پس از آن توسط سازمان حفاظت از محيط زيست به عنوان منطقه حفاظت شده مطرح شد.

تور جنگل ابر

ديدني هاي جنگل ابر:

جنگل ابر و رقص ابرها در آن به خودي خود آنقدر زيباست كه ميتوانيد كوله بارتان را جمع كنيد و راهي واين سفر خاطره انگيز شويد. با اين حال در طول سفر جاذبه هاي توريستي ديگري را به شما معرفي ميكنيم

آرامگاه شيخ خرقاني و مجموعه بايزدي بسطامي: آرامگاه شيخ خرقاني شاعر و عارف بزرگ در روستاي قلعه نو خرقان قرار گرفته است و مجموعه بايزيد بسطامي كه دانشمند برجسته در شهر بسطام است. چنانچه از تهران عازم جنگل ابر هستيد در بين راه ميتوانيد از شاهرود و بعد از آن از اين آثار تاريخي بازديد كنيد.

تور جنگل ابر

جنگل نوردي يا دوچرخه سواري:
براي بازديد از ديدني هاي جنگل ابر ميتوانيد با يك دوچرخه كوهستان راهي اينجا شويد و در دل جنگل و ابر دوچرخه سواري كنيد يا اينكه يك كوله ي كوچك و سبك همراهتان باشد و به جنگل نوردي و بازديد از طبيعت نام جنگل ابر بشتابيد . در بين راه ناظر درختان زيبا ، آبشار ها و رودهاي كوچك و مناظر بكر خواهيد بود.

آبشار آلوچال

آبشار جنگل ابر:

آبشار آلوچال و آبشار شرشر از آبشارهاي معروف و زيباي نهفته در دل جنگل ابر هستند. البته آبشار شرشر به دليل مسير سخت تنها براي كوه نوردان قابل دسترسي ست ولي آبشار آلوچال در تورهاي جنگل ابر نيز مورد بازديد قرار ميگيرد.

چشمه هاي جنگل ابر:
علاوه بر آبشارهاي گوناگون ، چشمه هاي زيبا و خنك با آبي زلال در كنار اين آبشار ها يافت ميشود.چشمه ترش از پرطرفدارترين چشمه ها براي استراحت و كمپينگ است.

تور جنگل ابر

براي يك سفر ناب به جنگل ابر اماده شويد و همسفر آژانس مهرانديشان باشيد.تور جنگل ابر در فصل بهار و تابستان برگزار مي شود.

تورهاي مشابه تور جنگل ابر از آژانس مهرانديشان:
تور ماسال
تور گلستان
تور نمك آبرود
تور شمال
تور لرستان
تور سرعين اردبيل آستارا
تور سرعين


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۰۵:۱۵ توسط:آژانس مهرانديشان موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :