تور ارزان ايرانگردي تور ارزان ايرانگردي .

تور ارزان ايرانگردي

در سفر به سرعين از كجا ديدن كنيم؟؟

جاذبه هاي ديدني سرعين

سفر به استان اردبيل و سرعين هميشه خوشايند است و بي شك به يكي از خاطره انگيز ترين سفرهاتان تبديل مي شود. سرعين با قرار گرفتن در دامنه كوه هاي سبلان علاوه بر آب و هواي خوش و سرسبزي فوق العاده چشمه هاي آب گرمي را شامل مي شود كه مرهم بسيازي از درد هاست. چشمه هاي آب معدني به دليل خاصيت درماني در سراسر دنيا بسيار مورد توجه است كه ايران عزيزمان بحمدلله در اين زمينه بسيار غني ست. به همين سبب سرعين هر ساله ميزبان توريست هاي خارجي و گردشگران داخلي بسياري ست كه براي بهره بردن از زيبايي هاي سرعين راهي اين منطقه مي شوند.در مسير سفر به سرعين از گردنه حيران و آستارا عبور ميكنيد كه در ادامه به جاذبه هاي آنها نيز ميپردازيم.

آبگرم هاي سرعين:

سرعين به معناي سرچشمه است. آبگرم هايي كه از كوه سبلان سرچشمه ميگيرد بسيار متعددند اما چهار مركز آبدرماني مهم سرعين را در ادامه به شما معرفي خواهيم كرد:

آب گرم قره سو : در غربي ترين بخش سرعين واقع شده است. آب آن بدون رنگ و بو و طعم آن كمي گس است. املاح موجود در آن شامل بي كربنات ، سولفات، پتاسيم و منيزيم، سديم وكلرر است كه بيشتر استفاده آن براي دردهاي رماتيسمي و آرامش اعصاب است از همين رو نام ديگر آن اعصاب سويي است.
آدرس آبگرم قره سو:سرعين - چهارراه قره سويي-جنب آبگرم ساري سو

آب گرم گاوميش گلي: پر آب ترين و پر وسعت ترين آبگرم سرعين همين گاميش گلي هست. علت نامگذاري آن اينست كه در زمان هاي دورتر كه هنوز به مركز آبدرماني تبديل نشده بود گاوميش هاي سرعين پس از آنكه دماي آب پايين مي آمده است در اين چشمه ميخوابيدند و مردم محلي اينجا را گاوميش گلي مي ناميدند.آب آن هميشه جوشان است، ترش مزه و كمي بوي گوگرد ميدهد و براي درمان بيماري هاي عمومي ، بيماري هاي زنان، بيماري هاي قلبي ، تقويت قواي دفاعي بدن،و بيماري هاي سيستم عصبي مناسب است.
آدرس آب گرم گاميش گلي:سرعين - مركز شهر

آبگرم گوز سويي: همانطور كه از اسم آن پيداست براي درمان بيماري هاي چشمي مفيد است. اين چشمه از آبدهي پاييني برخوردار است و از دو نقطه در كف آن مقداري هوا و گاز كربنيك خارج مي شود.

آدرس آبگرم گوز سويي: سرعين - جنب قهوه خانه ممتاز

آبگرم بش باجيلار: بعد از گاميش گلي دومين مركز آبدرماني از نظر وسعت و قدمت است.آب اين مركز از پنج چشمه ميجوشد بدين سبب به آن بش باجيلار ميگويند.آب آن براي درمان بيماري هاي عمومي و مفصلي و عصبي به كار ميرود.
آدرس آب گرم بش باجيلار: سرعين - بلوار شريعتي

تور سرعين

آستارا

آستارا از شهرهاي خوش آب و هواي مرزي ايران در استان گيلان است. اين شهر مرزگيلان  و جمهوري آذربايجان مي باشد. به دليل وجود باتلاق ها و مرداب هاي زياد در اين منطقه در گذشته بازرگانان از اين منطقه به آهستگي عبور ميكردند كه سبب شده بود آستارا را آهسته رو يا آسته رو بنامند.پيشنهاد ميكنيم در سفر به سرعين هنگام عبور از آستارا حتما از بازارچه مرزي آن ديدن كنيد.
براي اطلاع از جاذبه هاي آستارا مي توانيد به مطلب اختصاصي جاذبه هاي آستارا رجوع كنيد.

گردنه حيران كجاست؟

گردنه ي حيران در استان گيلان ،شهر آستارا، روستاي حيران قرار گرفته است. اين منطقه كه در ميان راه سرعين قرار گرفته است از يك سو امتداد رشته كوه هاي سبلان است و از سوي ديگر به رود ارس ختم مي شود و به همين دليل و بارش هاي ساليانه سرسبزي فوق العاده اي دارد.ابرها در برخورد با كوه راكد مي شوند و همين موضوع دليل ايجاد مه دائمي در اين منطقه است كه زيبايي آن را صدچندان كرده است بي دليل نيست كه نام اين منطقه را حيران گذاشته اند چون در اولين نگاه زيبايي خيره كننده ي آن چشم هر بيننده اي را حيران مي كند.

دره ها و كوه هاي پوشيده از گل و مرتع ها ي سرسبز آن سفر سرعين را برايتان خاطره انگيز ميكند.

تور سرعين از آژانس مهرانديشان

براي كساني كه از گرماي تابستان فراري اند سرعين مقصد مناسبي براي گردشگري ست . تورهاي گردشگري سرعين در اين فصل به اوج ميرسد. پس فرصت را از دست ندهيد...
آژانس مهرانديشان با در نظر گرفتن بهترين امكانات رفاهي سعي دارد تور سرعين را با بهترين كيفيت به شما ايران دوستان ارائه نمايد.

منتظر ديدارتان در تور سرعين اردبيل آستارا هستيم.

 

تورهاي گردشگري مشابه تور سرعين اردبيل آستارا از آژانس مهرانديشان:
تور لرستان سرزمين آبشارها
تور نمك آبرود سرزمين سبز
تور ماسال بهشت گمشده گيلان
تور جنگل ابر سوار بر ابرها
تور رفتينگ قايقراني بر موجهاي سفيد
تور كاشان دو روزه قدم زدن در كوچه باغ تاريخ ايران

 


برچسب: تور سرعين ، تور سرعين اردبيل آستارا ، تور سرعين ارزان،،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۲۵:۵۲ توسط:آژانس مهرانديشان موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :