تور ارزان ايرانگردي تور ارزان ايرانگردي .

تور ارزان ايرانگردي

بهترين زمان سفر به كوير مصر

تور كوير مصر

كوير از زيباترين جاذبه هاي گردشگري است كه سكوت و آسمان پاك و پر ستاره اش آن را به متفاوت ترين منطقه گردشگري در ايران تبديل كرده است. از آنجا كه آب و هواي اقليم كويري گرم و خشك است در فصل تابستان و بهار سفر به آن با دشواري هاي بسياري همراه است و عموما گردشگران اين فصول را براي سفر به كوير انتخاب نميكنند، اما در فصل پاييز و زمستان با شروع سرما اين منطقه روزها داراي آب و هواي معتدل و در شب كمي رو به سردي مي رود از همين رو عقيده ي همگان بر آن است كه پاييز و زمستان فصل سفر به كوير است.

از بين تمام كويرهاي ايران پيشنهاد ميكنيم كوير مصر را از دست ندهيد... نام آن براي اولين بار كمي عجيب به نظرتان مي رسد و به نظر مي رسد در كشور مصر واقع شده باشد! اما بر خلاف نامش كوير مصر بخشي از كوير مركزي ايران است.عليت نامگذاري اين روستا به اين نام از اين قرار است كه شخصي به نام يوسف كه از اهالي اين روستا بوده است براي رسيدن به آب و آباداني اين روستا تلاش هاي زيادي كرد و موفق به حفر يك چاه و قنات در اين منطقه شد كه به همين دليل اين روستا را چاه دراز ناميدند و چون خود يوسف به اين نام علاقه نداشت به مرور زمان آن را مصر نام نهادند كه تمثيلي دارد به داستان حضرت يوسف كه باعث آباداني مصر شد.اكنون حدود صد سال از تاسيس روستاي مصر گذشته است و اين روستا از زيباترين مناطق كويري ايران است كه هر ساله گردشگران زيادي را به سمت خود مي كشاند و به جرات مي توان گفت كوير مصر اولين كوير گردشگر پذير ايران است و تعداد گردشگران و توريست هاي ورودي به آن بيش از ساير كويرهاي ايران است.

جاذبه هاي ديدني كوير مصر:

تور كوير مصر

درياچه نمك

اين درياچه كه در منطقه خور واقع شده است بزرگترين درياچه نمك فصلي ايران است.قطر ارتفاع نمك در اين درياچه نسبت به درياچه هاي مشابه بسيار كم و در حدود  تا  سانتي متر و نازك است علت آن نيز حركت سفره هاي آب شور زيرزميني است كه مانع شكل گيري نمك مي شود. تماشاي غروب در اين منطقه وسيع با زمين هاي بريده بريده كه تداعي كننده ي يون نمك است از علاقه مندي هاي گردشگران تور كوير مصر است.

تور كوير مصر

آبشار و دهكده نمكي

آبشار نمكي (پتاس) تنها نمونه در جهان است كه در روستاي خور و بيابانك و در نزديكي درياچه نمك در دهكده نمكي واقع شده است. همچنين دهكده نمكي از جاذبه هاي مورد بازديد در تور كوير مصر است كه در اينجا كمتر راجع به آن سخن ميگوييم تا علاقه مندان به تور كويرگردي با سفر به اين منطقه لذت بيشتري را تجربه كنند.

تور كوير مصر

رمل ها و تپه ماسه هاي شني

اين تپه ها در سراسر كوير به چشم ميخورند اما تپه ماسه هاي روستاي مصر براي گردشگران خاطره ساز است. غلت زدن روي اين رمل هاي شني و لمس شن هاي نيمه گرم كوير در زمستان به شدت لذت بخش است.

همچنين امكان سافاري كوير و موتور سواري اي تي وي و شتر سواري نيز در اين منطقه فراهم است.

تور كوير مصر

نخلستان سوخته و چشمه دكتر فيش

نخلستان سوخته را درختان نخل خشك و فاقد بار پوشانده است. در انتهاي اين نخلستان عجيب به چشمه اي ميرسيد كه ماهي هاي آن براي پاكسازي پوست از باكتري و قارچ بسيار مفيد هستند. گردشگران با رسيدن به اين چشمه پاهاي خود را در آن فرو ميبرند و علاوه بر آنكه خنكي اين آب زلال در جانشان نفوذ ميكند ماهي ها گرد آنان ميچرخند و چوست را از ميكروب پاكسازي ميكنند به همين دليل آن را چشمه ي دكتر فيش مي نامند.

 

براي سفر به كوير مصر حتما از راهنمايان محلي كمك بگيريد تا در اين مسير سردرگم نشويد. درصورت امكان مي توانيد از تورهاي كوير مصر كه تحت نظر آژانس هاي مسافرتي برگزار مي شود استفاده نماييد تا مجموعه خدمات ترانسفر ، اقامت ، وعده هاي غذايي و گشت هاي شما توسط ليدر محلي و با كيفيت بالاتر اراثه شود.

آژانس مهرانديشان در فصل پاييز و زمستان تا فروردين ماه هر سال تورهاي كويرگردي را اجرا مي نمايدو قيمت تور كوير مصر نسبت به آژانس هاي ديگر بسيار مناسب در نظر گرفته شده است. همچنين تور كوير مصر در هتل نيز براي كساني كه حساسيت شخصي روي كيفيت اقامتگاه دارند در تاريخ هاي محدود اجرا ميگردد.

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۴:۰۵:۱۲ توسط:آژانس مهرانديشان موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :